خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی فراجا اعلام کرد:

کشف ۵۴۷ قطعه عتیقه با قدمت ۲ قرن در زابل

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۹۷۶

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف ۵۴۷ قطعه عتیقه با قدمت ۲ قرن در نوار مرزی شهرستان زابل خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار احمدعلی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران هنگ مرزی زابل مستقر در پایانه مرزی میلک پس از انجام کار اطلاعاتی، موفق شدند فردی را که در حال ورود به داخل کشور به صورت غیرمجاز بود را دستگیر و در بازرسی از وی ۵۴۷ قطعه عتیقه تاریخی که بسیار دارای ارزش فرهنگی، تاریخی و ریالی بودند را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا افزود: عتیقه‌های مکشوفه شامل تعداد ۲۰۸ قطعه شیء شبیه به انگشتر، تعداد ۲ عدد شیء شبیه به ساعت، ۸۲ قطعه زیورآلات، ۱۳ قطعه دستبند، ۳ عدد سکه، ۱۱۰عدد شیء رنگی نامعلوم در مجموع ۵۴۷ عدد عتیقه جات که متعلق به دوره‌های قاجار و دوره امپراتوری عثمانی است.

گودرزی با بیان این که مرزبانان همچنین تعداد دیگری عتیقه که هنوز به صورت دقیق قدمت آن مشخص نشده است را در اختیار مقام قضایی و کارشناسان اداره میراث فرهنگی قرار دادند، تصریح کرد: براساس ارزیابی کارشناس میراث فرهنگی قدمت تاریخی برخی اشیای مکشوفه مربوط به ۲ قرن پیش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر که به همراه اشیای کشف‌شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز