خبرگزاری کار ایران

آخرین هماهنگی‌ها برای برگزاری پیاده‌روی اربعین در تهران، مرزها و کشور عراق

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۶۶۶

نشست هماهنگی برای بررسی آخرین اقدامات حوزه خدمات شهری، مناطق و کلانشهرها به‌منظور آماده‌سازی مرزهای ایران و کشور عراق برای برگزاری پیاده‌روی باشکوه اربعین حسینی (ع) و نیز تمهیدات شهرداری تهران برای برپایی راهپیمایی اربعین در پایتخت برگزار و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، جلسه هماهنگی بررسی آخرین اقدامات حوزه خدمات شهری، مناطق و کلانشهرها به‌منظور آماده‌سازی مرزهای ایران و کشور عراق برای برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و نیز تمهیدات شهرداری تهران برای برگزاری راهپیمایی اربعین در تهران با حضور حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور، جعفری، مدیرکل امور خدمات شهری، قربانی، مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری امور خدمات شهری، محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، صیادی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، فصاحت، مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار، تاجیک، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، حسینی، مدیرکل محیط‌زیست و توسعه پایدار شهر تهران، باقری، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد بنی‌حسن، مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی، عباس‌نژاد، رئیس دفتر مرکزی حراست معاونت خدمات شهری، صفی‌خانی، معاون سازمان بازرسی در حوزه خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و مسئولان شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل، سازمان آتش‌نشانی، مشاوران و مدیران ارشد معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد.

در این جلسه، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران و رئیس کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور گفت: خداوند متعال را شاکریم که توفیق خدمت به زائرین آقا اباعبدالله الحسین (ع) را به ما عطا کرده است و ما قدردان این نعمت الهی هستیم.

وی افزود: کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور نیز براساس وظایف و ماموریت‌هایی که از سوی ستاد مرکزی اربعین کشور تعیین شده است، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

معاون شهردار تهران در خصوص برپایی باشکوه مراسم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) در پایتخت نیز گفت:حوزه خدمات شهری با استفاده از کلیه ظرفیت‌های موجود به خدمات‌رسانی به «جاماندگان» اربعین حسینی (ع) در شهر تهران خواهد پرداخت.

نظری ادامه داد: مناطق مرتبط با مسیرهای راهپیمایی یعنی مناطق ۷، ۱۲، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۶ و ۲۰ براساس شرح وظایف و ماموریت‌های محوله به ارائه خدمات به زائرین حسینی (ع) می‌پردازند و نیروها، تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی سازمان مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، شهربان و حریم‌بان نیز در طول مسیر راهپیمایی مستقر خواهند شد. همچنین برای انجام تبلیغات محیطی متناسب با اربعین حسینی (ع) در سطح شهر تهران و طول مسیر راهپیمایی، استقرار مه‌پاش، تامین و استقرار تانکرهای آب شرب، استقرار موکب تامین سیستم‌های خنک کننده، استقرار جاروهای بزرگراهی، جانمایی مخازن زباله، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی طول مسیر، نظافت کل مسیر راهپیمایی قبل، حین و پس از مراسم، استقرار ایستگاه‌های صلواتی و ... پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شده است.

گفتنی است، در این نشست در خصوص چگونگی اعزام نیروها و تجهیزات به مرزهای ایران و کشور عراق،  چگونگی اسکان زائرین در نجف و کربلا و نیز برپایی اسکان‌های کارگری، برپایی موکب‌ها، چگونگی نظافت و رفت‌وروب طول مسیرهای تعیین‌شده، تامین سیستم‌های خنک‌کننده و مه پاش، تامین سرویس های بهداشتی و ... نیز بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در این جلسه، گزارشی از آخرین اقدامات مناطق شهرداری تهران و شهرداری‌های کلانشهرهای دیگر در مرزها و کشور عراق، چگونگی اعزام نیرو و ماشین‌آلات تخصصی به شهرهای نجف و کربلا، اسکان‌های کارگری در نجف و کربلا ارائه شد و این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز