خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

بنده کمترین اثر و دخالت را در انتصابات داشته‌ام

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۸۹۸

شهردار تهران گفت: بنده کمترین اثر و دخالت در انتصابات داشته‌ام و این مکانیزم ها بوده که افراد را بالا آورده و این برای اولین بار اتفاق افتاده است و لذا از دوستان می خواهیم این رویه را به عنوان الگو مورد تجمید قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی شهردار تهران با حضور در جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به سوال ناصر امانی درخصوص انتصابات در شهرداری تهران گفت: خداراشکر می کنم امروز ۲۳ ماه و ۲۰ روز است که در خدمت مردم تهران هستیم لذا افتخار داریم در این ۲۳ ماه اتفاقاتی که رقم خورده در جهت صیانت از قانون و تلاش برای خدمتگزاری بوده است.

وی ادامه داد: پیرامون موضوع انتصابات، آقای امانی در گذشته تذکراتی داده اند و ما هم پاسخ داده ایم. ما در بدو حضور یکی از کارویژه های بزرگی را که انجام دادیم انتخاب عناصر بوده که مبتنی بر بهره گیری از خرد و استفاده از مشورت و ایجاد زمینه بهره‌مندی از قانون بوده است.

او افزود: لذا در ماه‌های اول از ۵۰۰۰ هزار رزومه ای که دریافت کردیم ۸۲۰ نفر در کانون ارزیابی قرار گرفته و بیش از ۱۲۰ نفر مسیر قانون ارزیابی را طی کردند. لذا بنده کمترین اثر و دخالت در انتصابات داشتم و این مکانیزم ها بوده که افراد را بالا آورده و این برای اولین بار اتفاق افتاده است و لذا از دوستان می خواهیم این رویه را به عنوان الگو مورد تجمید قرار دهند.

شهردار تهران تصریح کرد: امروز در ۲۳ ماهگی تلاش مان باید بگویم که از ۹۹۸ مدیر ۹۰۲ را از داخل شهرداری تهران انتخاب کرده ایم‌ این افتخار بزرگی است که شاید در گذشته کمتر اتفاق افتاده است.در این مسیر تمام تلاش و کوشش ما این بوده است که هر کجا ابهامی وجود آن را رفع کنیم.

وی ادامه داد: مورد سوال کامل نیست چراکه ما سه دوره اساسنامه داریم که یک مورد مربوط به انتهای دهه ۸۰‌است دوره دوم اساسنامه سال ۹۳ است که مورد عنایت آقای امانی است سومین دوره مربوط به سال ۱۴۰۰ و شورای قبل است هر کدام از این سه دوره ویژگی هایی را برای مدیران ذکر کرده اند.

شهردار تهران تاکید کرد: در ۱۵شهریورماه سال ۹۴ نامه زده شده که شهرداری تهران موظف است اساسنامه هریک از سازمان ها را منطبق با اساسنامه نمونه به صورت جداگانه به شورا ارائه دهد و پس از تصویب وزارت کشور ملاک عمل قرار دهد.

وی گفت: بنابراین مشخص شد که چرا اساسنامه سال ۹۳ را عملیاتی نکردیم چون غیرقانونی است؛ اگر به اواخر دهه ۸۰ برگردیم ۱۰۰ درصد قانونی عمل کردیم و عین قانون عمل شده است.

زاکانی با بیان اینکه فرق اساسنامه‌های سال ۱۴۰۰، ۱۳۹۳ و ۱۳۸۹ در نوع نگارش است، تأکید کرد: اساسنامه سال ۱۴۰۰ به مدت پنج سال فعالیت مرتبط و یک سال فعالیت شهرداری را می خواهد و سال ۸۹ میزان چهار سال سابقه فعالیت در امور شهرداری و تجربه در امور مرتبط را نیاز دارد. در سال ۹۳ به شاغلین رسمی اشاره شده در حالی که شهرداری شاغل رسمی ندارد.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه ما صددرصد روی این اساسنامه ایستاده و عمل کردیم، گفت: در مسیر قانون گرایی وقتی لوایح ۱۹گانه را به شورا تقدیم کردیم، وزارت کشور نامه ای ارسال و تأکید کرد که چون سال قبل موارد را مصوب کردیم تنها باید تغییرات ضروری را اعلام کنید. لازم نیست همه ۱۹ لایحه تصویب شود و باید تغییرات ضروری را اعلام می کردیم. ما طبق این شرایط از همان موقع اساسنامه ها را به شورا دادیم و هم اصلاح را ارائه کردیم و طی سه نوبت نمایندگان خود را معرفی کردیم.

وی افزود: اصلا موضوعی که ناظر بر آن صحبت شد محل بحث نیست و مصوبات سال ۹۳ مبنای قانونی ندارد. مصوبه سال ۱۴۰۰ نیز ملغی ماند و به ما این اختیار را داد که انتصابات مبتنی بر مصوبه سال ۱۴۰۰ نباشد. طبیعتا به سال ۸۹ باید استناد می شد که انجام شد.

سوال آقای امانی مبتنی بر واکاوی صورت گرفته، نیاز به تجدید نظر دارد

زاکانی با بیان اینکه قوانین بالادستی بر این مقرره ها چیرگی دارد، تأکید کرد: در شورای انقلاب و در هیات دولت قانون شهرداری ها تصویب شده و در ماده ۲۰ آیین نامه نوشته شده اگر برای تصدی پست سازمانی در شهرداری مستخدم واجد شرایط نباشد در این صورت شهرداری می تواند از کارمندان سایر نهادها استفاده کند، لذا اگر اساسنامه سال ۸۹ نیز نبود این ماده از قانون به شهردار این قابلیت و انتخاب را می داد که از دیگران استفاده کند. ما هم این موضوع را مکرر به عزیزان عرض کردیم. لذا سوال آقای امانی مبتنی بر واکاوی صورت گرفته، نیاز به تجدید نظر دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه ما ۱۰۰ درصد قانونی عمل کردیم، تاکید کرد: قانون این موضوعی نیست که ایشان می گوید چون اصلا قانونی نبوده و شاهد بزرگ جلسه نیز آقای چمران است که می تواند در مورد موضوع سال ۱۳۹۳ اظهار نظر کند.

وی در پایان صحبتهای خود در پاسخ به سوال امانی گفت: عملکرد تمام این سازمان ها که مدیران آنها را منصوب کردیم قابل ارزیابی کردن با پیش از زمان انتصاب است. زمانی است که ناظر بر کیفیت صحبت می کنیم و در این زمینه کاملا مشخص است که چه اتفاقاتی افتاده است. وقتی وارد دوره ششم مدیریت شهری شدیم یادمان هست که مدام مقابل شورا و شهرداری تجمع شکل می گرفت اما امروز قابلیت هایی برای خدمات رسانی شکل گرفته است.

زاکانی تاکید کرد: مگر یادمان رفته که ۶۹ مجموعه ورزشی تعطیل بود اما امروز ۶۲ مجموعه به خدمت بازگشته است. از سویی دیگر ۶۰۰ هزار نفر در رویداد قهرمان شهر شرکت کردند. مگر فراموش کردیم که قبل از دوره ششم، یک نوع نگاه خاصی دنبال می شد و معتاد متجاهر در سطح شهر رها شده بود و ما محل اعتراض بودیم و وقتی می گفتیم نمی شود فرزندان خود را در کوچه و پس کوچه های شهر رها کرد، می گفتند باید این افراد را با این سبک زندگی رها کرد. ما امروز به پنج هزار نفر خدمات رسانی می کنیم و دو هزار و ۵۰۰ فضای جدید نیز در حال راه اندازی است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز