خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تاکید کرد:

لزوم تفکیک واحدهای تولیدی از توزیعی در فرآیند ساماندهی بازار تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۱۱۶

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر لزوم انتقال برخی واحدهای بازار به خارج از شهر گفت: انتقال واحدهای فروش در بازار در دستور کار نیست و این موضوع فقط شامل برخی واحدهای تولیدی یا انبارها می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، سعید بیگی با اشاره به موضوع انتقال بازار تهران اظهار داشت: الزامات ایمنی موضوع بسیار مهمی است که مورد تاکید مدیریت شهری و سایر نهادهای مرتبط قرار دارد و شرکت ساماندهی هم به واسطه وظیفه ذاتی خود براساس بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها موظف به تسهیل خروج مشاغل مزاحم به خارج از محدوده شهر است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: با توجه به تاکید مصوبات و اسناد فرادستی و مخاطرات ایمنی ناشی از فعالیت واحدهای تولیدی در محدوده بازار تهران و در راستای صیانت از جان و مال شهروندان و کسبه به دلیل بروز مشکلات ایمنی در محدوده بازار، موضوع انتقال واحدهای تولیدی در دستور کار قرار دارد و تا کنون بیش از ٢ هزار رای برای این واحدها به استناد بند ٢٠ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها صادر شده است.

وی افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب در شهرک‌های صنعتی، ابتدا تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین این شرکت و شرکت شهرک‌های صنعتی برای بهره‌گیری از ظرفیت شهرک‌ها به‌منظور انتقال صنوف منعقد شد و پس از آن نسبت به انعقاد و تبادل تفاهم‌نامه چهارجانبه با شش اتحادیه صنفی شامل کفاشان دست‌دوز، تولیدی پوشاک، سراجان، کشباف و جوراب‌باف، خشکبار و آجیل، صحافان و اتاق اصناف تهران برای همین موضوع اقدام شد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با بیان این که نهادهای مختلف همچون وزارت صنعت، معدن و تجارت، استانداری، شهرداری تهران، اتاق اصناف و … همگی باید برای ارتقای اصول ایمنی در بازار تهران وارد عمل شوند، خاطرنشان کرد: بخشی از این وظایف برعهده شرکت ساماندهی است که این موضوعات با جدیت در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به مذاکرات با وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بخشی از مشکلات انتقال صنوف به شهرک‌های صنعتی نیز از طریق مذاکره شهردار تهران با وزیر صمت در حال پیگیری است که در صورت حصول نتیجه مطلوب، فرایند انتقال با سرعت بیشتری دنبال خواهد شد.

بیگی ادامه داد: تفکیک واحدهای تولیدی از توزیعی می‌تواند با ارتقای سطح ایمنی، کاهش آمار حوادث و همچنین کاهش ترافیک را به همراه داشته باشد و به ارائه خدمات بهتر به شهروندان منجر شود.

وی با تاکید مجدد بر لزوم همکاری تمام نهادهای مرتبط عنوان کرد: هدف اصلی این است که واحدهای تولیدی و انبار به محلی خارج از محدوده فضای شهری منتقل شوند و فضای بازار تهران به عنوان محل عرضه و فروش به فعالیت خود ادامه دهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز