خبرگزاری کار ایران

نایب‌رئیس شورای شهر تهران:

شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند با ساخت‌وسازهای غیرمجاز مقابله کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۴۱۰

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر این که مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز یک اقدام قرارگاهی به شمار می‌رود، گفت: شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند با ساخت‌وساز غیرمجاز مقابله کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، پرویز سروری با بیان این که ساخت‌وسازهای غیرمجاز از موضوعات بسیار مبتلا به مدیریت شهری در کل کشور است، اظهار کرد: با این وجود در تهران به دلیل حساسیت‌های خاص این شهر، گرانی زمین و مواردی از این قبیل قطعا با کوچکترین اهمال و سستی در مسیر مبارزه با این روند، شاهد شکل‌گیری یک پدیده زشت اجتماعی خواهیم بود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یادآور شد: عدم برخورد با ساخت‌وساز غیرمجاز منجر به حاشیه‌نشینی‌هایی می‌شود که در ساختمان‌های کاملا ناایمن شکل می‌گیرد و شهر را در معرض تهدیدهای جدی قرار خواهد داد.

وی با تأکید بر این که با این ساخت‌وسازها شهر به صورت کاریکاتوری رشد خواهد کرد، گفت: با چنین رشدی خدمت دادن به شهر مختل خواهد شد. در کنار آن باید نگران ناایمن بودن ساختمان‌ها باشیم. هرچند امیدواریم اتفاقی نیفتد، اما نمی‌توان وقوع حوادثی همچون زلزله را نادیده گرفت. زیرا با زلزله‌ای با ریشتر کم هم این خانه‌ها فرو خواهد ریخت و شاهد جان باختن همشهریان خواهیم بود.

سروری با بیان این که در چنین شرایطی به هیچ‌وجه نمی‌توانیم در راه مبارزه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز قصور و کوتاهی کنیم، تصریح کرد: در هر نقطه‌ای ساخت‌وساز غیرمجاز انجام شود، از شهرداری خواهیم خواست که با قاطعیت عمل کند. هرچند کار در این زمینه قرارگاهی است و شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند معضل را حل کند و فراجا و مجموعه‌های دیگر باید کنار هم قرار بگیرند و نسبت به این تهدید عملکردی جدی داشته باشند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در این دوره هم‌افزایی خوبی شکل گرفته است که شاید کامل نباشد، اما هماهنگی‌هایی وجود دارد و در خلازیر هم تخریب ساخت‌وسازها با هماهنگی انجام شد.

سروری اظهار داشت: نگرانی من این بود که حادثه در خلازیر و جان باختن تعدادی از شهروندان در این حادثه منجر به توقف تخریب شود. به همین دلیل، به‌شدت پیگیری کردم تا بررسی حادثه موازی با تخریب انجام شود؛ چراکه ساختمان‌های این محله ناایمن هستند و هر لحظه می‌توانند حادثه آفرین باشند.

وی در پایان گفت: اگر یک روز دست کنترلی شهرداری و نیروهای انتظامی از منطقه خلازیر کوتاه شود، این ساختمان‌های ناایمن به سکونتگاه های رسمی تبدیل خواهند شد و فاجعه انسانی رخ می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز