خبرگزاری کار ایران

پردیس علم و فناوری خلیج فارس ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۴۲۸

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ایجاد پردیس فناوری خلیج فارس با همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه خلیج فارس موافقت کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی وزارت علوم، «محمد مدرسی» رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: پردیس علم و فناوری خلیج فارس با همکاری دانشگاه و پارک علم و فناوری خلیج فارس و در پردیس ۲ این دانشگاه ایجاد می‌شود. 

رئیس دانشگاه خلیج فارس اظهار کرد: هدف از تاسیس این پردیس تحقق اولویت‌ها اجرای راهبردهایی چون توسعه، تکمیل و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری، آموزش، ترویج کارآفرینی و فرهنگ دانش بنیانی، بومی سازی، تجاری‌سازی فناوری و اشتغال آفرینی دانش بنیان، ماموریت گرایی و هدایت ظرفیت‌های فناورانه در حوزه‌های مزیتی استان در جهت رفع نیازها و حل مسائل کلان استان بوشهر و کشور است.

مدرسی گفت: کمک به توسعه اکوسیستم نوآوری استان و ایجاد مراکز کارآفرینی و نوآوری و مراکز رشد و پردیس‌های فناوری را از راهکارهای توسعه و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری استان دانست. 

شایان ذکر است؛ دانشگاه خلیج فارس دارای یک مرکز رشد، ساختمانی به ابعاد ۳ هزار و ۳۰۰ متر مربع دارد که محلی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان است و ۴۰ شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر هستند و ۱۰ مرکز نوآوری، خانه خلاق و مرکز کارآفرینی نیز در این دانشگاه وجود دارد.

آزمایشگاه‌های دانشگاه خلیج فارس به عضویت شبکه ملی آزمایشگاه‌های علمی ایران در آمده و ۴۸ هسته و گروه علمی و پژوهشی نیز در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز