خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

غربالگری جنین متوقف نشده است/ رفع مشکلات دارویی بیماران هموفیلی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۷۸۶

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با توجه به تولید خوبی که در خصوص داروهای هموفیلی صورت گرفته و پیش‌بینی‌‌های انجام شده، مشکل جدی در این زمینه نخواهیم داشت.

«سعید کریمی» معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مشکلات دارویی بیماران هموفیلی گفت: در هفته گذشته جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد و اعلام کردند با توجه به تولید خوبی که درخصوص داروهای هموفیلی صورت گرفته و پیش‌بینی‌‌های انجام شده، مشکل جدی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: برخی از داروها تک تولید کننده است و این برای کشور کمی تهدید است. تک تولید کننده اگر به هر دلیلی نتواند تولید را انجام دهد، دچار مشکل می‌شویم و باید کاری کنیم که شرکت‌های دارویی مختلف یک دارو را تولید کنند و تولید دارو منحصر به یک شرکت نباشد تا چنین تنش‌هایی ایجاد نشود.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین در خصوص گلایه بیماران تالاسمی از صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج گفت: مشکل صندوق این است که اعتبار آن کم است یعنی ما ۷ هزار میلیارد تومان داریم و اگر بخواهیم کل خدمات مربوط به هر کدام از این بیماری‌ها را پوشش دهیم، یک صندوق برای آنها کم است و هر انجمنی هم می‌خواهد، حداکثر بهره‌مندی را از صندوق داشته باشد که البته به حق هم است، اما با توجه به اعتبار صندوق امکان پذیر نیست و بسته‌های خدماتی تعریف شده است.

وی ادامه داد: از هر بیماری بخش‌هایی که برای بیمار کمرشکن است و بیمار از پس آن بر نمی‌آید، تحت پوشش قرار گرفته است. ما تلاش می‌کنیم این بسته‌های خدماتی را به سرعت گسترش دهیم و برحسب اعتباری که در اختیارمان قرار گیرد، هیچ دریغی نخواهیم داشت و حداکثر پوشش را انجام می‌دهیم.

کریمی همچنین درباره خبری مبنی بر عدم تولید کیت‌های آزمایش غربالگری گفت: غربالگری متوقف نشده و براساس آنچه که دکتر محمدی در این خصوص اعلام کردند، در واقع یک بدسلیقگی صورت گرفته و موضوعی که مربوط به سال ۹۸ بوده و الان مطرح شده است و اطلاع رسانی غلط در این خصوص صورت گرفته است و ربطی به قانون جوانی جمعیت ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز