خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

سلامت از سیاست جداست

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۲۲۰

وزیر بهداشت گفت: سلامت جدا از سیاست است و همه کشورها جدا از سیاست‌هایی که دارند می‌توانند در حوزه سلامت باهم مشترک باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست با سفرای کشورهای مختلف که صبح امروز برگزار شد، گفت: علم و دانش منحصر به هیچ کشوری نیست برخلاف اینکه برخی از کشورها ادعا دارند که دانش در انحصار آن‌هاست علم و دانش مختص همه است و همه کشورها در علم و دانش نقص دارند. 

وی ادامه داد: وقتی علم و دانش شکوفا می‌شود که همکاری ایجاد شود هر کدام از ما در مجموعه علم و دانش بشریت مانند قطعات یک پازل هستیم و وقتی این پازل در کنار هم قرار گیرد می‌تواند یک نقشه را ایجاد کند. هیچ کشوری بر کشور دیگری برتری ندارد و همه کشورها در تولید علم و دانش می‌توانند مشارکت داشته باشند. 

وی با اشاره به اتحادیه اروپا گفت: در اینجا همگرایی و وحدت و مشارکت بین کشورها می‌تواند تعیین کننده باشد مانند همان اتفاقی که در اتحادیه اروپا افتاد. وقتی کشورهای مختلف در کنار هم قرار گرفتند توانستند قدرتی را برای اروپا ایجاد کنند بنابراین ما در صورتی می‌توانیم سلامت دنیا را تامین کنیم که باهم همکاری کنیم و همراه شویم و تجربیات‌مان را به یکدیگر منتقل کنیم. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: باید دانشمندان ما تجربیات خودشان را به هم منتقل کنند تا نقشه جامع سلامت را ایجاد کنیم چراکه مردم همه کشورها به سلامت نیاز دارند. ما در کرونا دیدیم که مردم چقدر نیاز به همکاری داشتند. ما وقتی می‌شنیدیم که به خاطر کرونا مرگ و میر ایجاد شده ناراحت می‌شدیم. 

عین‌اللهی تصریح کرد: ما در سلامت همه باهم متصل هستیم و باید همه سلامت را ایجاد کنیم. اولین و مهمترین مسئله تبادل علم و دانش و تجرییات سلامت است. سازمان‌های بین‌المللی از جمله who در این زمینه نقش مهمی دارند. ما پیشنهاد می‌دهیم که مسئولان سلامت کشورها باهم ارتباط داشته باشند. 

وی تاکید کرد: ما به عنوان وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران از همه سفرا وزرای بهداشت کشورهای مختلف دعوت می‌کنیم تا به کشور ما آمده و از امکانات ما بازدید کنند همچنین اگر از ما دعوت شود برای بازدید به کشورهای مختلف خواهیم رفت. این ارتباط باعث می‌شود به تدریج تبادل استاد و دانشجو را انجام دهیم برنامه‌های تحقیقاتی مشترک بین کشورها ایجاد شود و گردشگری سلامت بین کشورها انجام شود. 

وی ادامه داد: تبادل دارو و تجهیزات امروزه بسیار ضروری است و تجهیزات و دارو منحصر به هیچ کشوری نیست و باید داروها بین کشورها تبادل شود نیاز هر کشوری را کشور دیگری می‌تواند برآورده کند و این تبادل باید در کشورها بوجود بیاید تا سلامت مردم تامین شود. ما دوست داریم همانطور که سلامت مردم خودمان را تامین می‌کنیم سلامت مردم سایر کشورها را نیز تامین کنیم. 

وی تاکید کرد: سلامت جدا از سیاست است و همه کشورها جدا از سیاست‌هایی که دارند کشورها می‌توانند در سلامت باهم مشترک باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز