خبرگزاری کار ایران

معاینه ۷۴ هزار زائر توسط پزشکان متخصص/ خدمات اربعینی هلال‌احمر در صورت نیاز تمدید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۶۰۴

اوحدی با تاکید بر این که عملیات هلال احمر در راهپیمایی اربعین تا بازگشت تمامی زائران تداوم خواهد داشت، از معاینه بیش از ۷۴ هزار نفر توسط پزشکان متخصص خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ به گفته سعید اوحدی از صبح ۲۷ مردادماه که عملیات بزرگ امدادی و درمانی هلال‌احمر در ایران و عراق آغاز شد تا ساعت ۸ صبح امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲، به ۹۱ هزار و ۳۸۳ نفر در داخل کشور خدمات امدادی و بشردوستانه و به یک میلیون و ۴۷۹ هزار و ۹۶۱ نفر در عراق، خدمات درمانی ارائه شده است.

سخنگوی ستاد اربعین حسینی در جمعیت هلال احمر همچنین از اعزام و انتقال ۶۷۷ مصدوم در خاک عراق و ۱۹۹۷ مصدوم در داخل کشور به مراکز درمانی خبر داد.

اوحدی گفت: در این مدت ۵۴۸ هزار و ۶۰۸ خدمت درمانی سرپایی و پرستاری در مراکز درمانی هلال احمر ارائه شده که از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۴۱۵ نفر به مراکز مستقر در خاک عراق مراجعه کرده و الباقی در پایانه‌های مرزی و داخل کشور خدمات درمانی را دریافت کرده‌اند.

او همچنین از ارائه ۶۴۴ هزار و ۴۱۶ ویزیت عمومی و تخصصی در مراکز درمانی هلال احمر مستقر در کشور عراق خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۷۰ هزار و ۳۹۷ مورد توسط پزشک عمومی و ۷۴ هزار و ۱۹ مورد توسط پزشکان متخصص ویزیت شده و همچنین ۳ هزار و ۲۵۲ مورد نیز خدمات پاراکلینیکی ارائه شده است.

اوحدی از مشارکت داوطلبان هلال‌احمر در برپایی اردوگاه اسکان برای ۲۷ هزار و ۷۷۱ نفر از زائران حسینی در پایانه‌های مرزی و شهرهای مجاور آن‌ها در داخل کشور خبر داد.

او در پایان گفت: در مدت مذکور عوامل جمعیت هلال احمر در مجموع و در دو سوی مرزهای ایران و عراق یک میلیون و ۵۷۱ هزار و ۳۴۴ خدمت درمانی، امدادی و بشردوستانه ارائه کرده‌اند. لازم به ذکر است که عملیات هلال احمر در صورت نیاز و پس از روز اربعین نیز تداوم خواهد یافت تا آخرین شهروندان نیز به کشور بازگردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز