خبرگزاری کار ایران

سخنگوی پلیس خبر داد:

افزایش ۱۷ درصدی خروج زائران اربعین از کشور نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۰۵۷

سخنگوی پلیس ضمن تشریح آخرین وضعیت تردد و خدمات‌دهی به زائران اربعین در مرزهای شش‌گانه گفت: مرزهای باشماق و تمرچین نسبت به سال گذشته از استقبال خوب زائران برای عزیمت به زیارت عتبات برخوردار است.

به گزارش ایلنا، سردار سعید منتظرالمهدی در قرارگاه اربعین فراجا در خصوص آخرین وضعیت تردد و خدمات‌دهی به زائران اربعین در پایانه‌های مرزی کشور اظهار داشت: تا کنون ۸۴۰ هزار درخواست گذرنامه زیارتی داشته‌ایم که از این تعداد ۲۸۴ هزار درخواتست به صورت حضوری و حدود ۵۶۱ هزار درخواست از طریق اپلیکیشن «پلیس من» ثبت شده است.

وی با بیان این که فراجا تمام توان خود را به کار گرفته است تا سفر زیارتی آسان، ارزان و ایمن برای زائران اربعین صورت پذیرد، گفت: این اتفاق بسیار خوبی هم برای پلیس و هم برای مردم است؛ در واقع، وقتی که به شکل سیستمی درخواست‌ها ثبت می‌شود، بلافاصله پلیس نسبت به صدور گذرنامه اقدام می‌کند و دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست.

سخنگوی فراجا گفت: با تلاش همکاران پلیس مهاجرت و گذرنامه، ۸۲۰ هزار درخواست منجر به صدور گذرنامه شده و طی این مدت ۵۶۰ هزار گذرنامه هم تمدید و تحویل مردم شده است.

وی در خصوص آمار خروج زائران اربعین تا این لحظه با بیان این که بلافاصله که زائران از گیت خارج می‌شوند، در لحظه تردد، شمار آنها ثبت می‌شود، تصریح کرد: آمار کل خروج از کلیه مرزهای کشورمان بالغ بر ۲ میلیون نفر است.

سخنگوی فراجا با بیان این که حدود ۲۲۴ هزار نفر به طور روزانه از مرزها تردد می‌کنند، عنوان کرد: ۲۸۴ گیت در مرزهای شش‌گانه فعال هستند، اما شلوغ‌ترین مرزها مرز مهران است، لذا برای سهولت در تردد از مردم عزیز می‌خواهیم ترجیحا دیگر مرزها را برای ورود و خروج از کشور انتخاب کنند. همچنین توصیه می‌شود زائران بدون مدارک و گذرنامه معتبر به مرزها مراجعه نکنند.

منتظرالمهدی با اشاره به این که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۷ درصد افزایش خروج  زائر از کشور داشته‌ایم، افزود: خروجی زائران از مرزها برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین به تفکیک مرزها، مهران ۴۵ درصد، شلمچه ۲۷ درصد، خسروی ۱۲ درصد، چذابه ۸ درصد و باشماق و تمرچین هر کدام ۲ درصد و از طریق مرزهای هوایی ۴ درصد را شامل می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی یادآور شد: مرزهای باشماق و تمرچین نسبت به سال گذشته از استقبال خوب زائران برای عزیمت به زیارت عتبات برخوردار بودند، به طوری که مرز تمرچین از افزایش ۸۱ درصدی و باشماق افزایش ۵۷ درصدی شمار تردد زائران نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی در خصوص آمار ورود زائران به کشور خاطر نشان کرد: ۴۰۴ هزار و ۷۴ نفر تا کنون براساس نفرشمار وارد کشور شده‌اند که ورود ۵۶ هزار نفر مربوط به ۲۴ ساعت گذشته است و نفرشمار در لحظه هر کسی که به کشور وارد یا خارج شود را ثبت می‌کند.

سخنگوی پلیس خاطرنشان کرد: درباره مجوز خروج از کشور ویژه خانم‌ها نیز تمهیداتی اندیشیده شده است، به نحوی که این اختیار به مسئولان مراکز گذرنامه داده شده تا اگر کسی درخواست گذرنامه زیارتی داشته باشد، نیازی به اجازه محضری همسران نیست و بانوان می‌توانند به همراه همسر خود به ادارات پلیس گذرنامه مراجعه کرده و همان‌جا زوجیت آنان با رؤیت اسناد و مدارک لازم توسط مسئول مربوطه تایید و اجازه همسر ثبت می‌شود و پس از ثبت در سیستم، همان مدرک به عنوان مجوز خروج از کشور زوجه در نظر گرفته می‌شود. 

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، منتظرالمهدی در پایان گفت: با این روش دیگر نیازی به مراجعه به دفترخانه نیست و ما هم همین سند را به عنوان اجازه خروج از کشور زوج برای زوجه می‌پذیریم. این موضوع برای فرزندان زیر ۱۸ سال نیز به همین صورت قابل اجرا است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز