خبرگزاری کار ایران

ارائه بیش از ۱۰۰ هزار خدمت درمانی به زائران در قرارگاه کربلا

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۷۴۰

رئیس و مسئول فنی درمانگاه شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی در کربلای معلی، از ارائه بالغ بر ۱۰۰ هزار خدمت درمانی به زائران در این مرکز خبر داد.

به گزارش ایلنا، سعید لک، رئیس و مسئول فنی درمانگاه شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی در کربلای معلی در تشریح گزارش اقدامات کادر درمان در این مرکز در ایام اربعین حسینی (ع)، گفت: درمانگاه شهید محمد حسن قاسمی با همت و حمایت مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری مرکز پزشکی حج و زیارت تشکیل شد. 

وی با بیان این که خدمات این مرکز از ابتدای شهریورماه آغاز شده است و تا ۱۸ شهریور ادامه خواهد داشت، افزود: با توجه به دسترسی خوبی که این مرکز به حرمین امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) دارد، تعداد مراجعین با روند صعودی همراه بوده است و روزانه بیش از ۲۵۰۰ مراجعه‌کننده داریم. 

لک با بیان این که در درمانگاه شهید قاسمی اکثر تخصص‌های پزشکی از جمله طب اورژانس، زنان، داخلی و اطفال و پرستاری آماده ارائه خدمت هستند، خاطرنشان کرد: یک دستگاه آمبولانس همراه با تیم فوریت‌های پزشکی نیز در این مرکز فعال است و به صورت میانگین روزانه سه تا چهار بیمار به بیمارستان منتقل می‌شوند تا در صورت لزوم، اقدامات تخصصی‌تر درمانی مانند جراحی را دریافت کنند یا برای جراحی‌های بسیار تخصصی به ایران منتقل شوند.

رئیس و مسئول فنی درمانگاه شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی در کربلای معلی ادامه داد: انتظار می‌رفت که بیشترین مراجعان به علت گرمازدگی باشد، اما به دلیل تمهیداتی که صورت گرفت، این آمار کاهش یافت و به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی، بیش از ۵۰ درصد مراجعان با علایم سرما خوردگی مراجعه کرده‌اند.

وی اضافه کرد: اطلاعات روزانه مراجعین در این مرکز ثبت می‌شود و از لحاظ بیماری‌های واگیردار بررسی و درنهایت آمار کلی به مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ارسال می‌شود.

براساس گزارش وبدا، لک با بیان این که در این مرکز خدمات درمانی به تمامی مراجعان از ملیت‌های مختلف ارائه‌می شود، اظهار داشت: مرکز شهید قاسمی به دستگاه‌های مختلف مجهز است و تمامی مراقبت‌های درمانی در سطح ۲ در این مرکز ارائه می‌شود

رئیس و مسئول فنی درمانگاه شهید مدافع حرم محمد حسن قاسمی در کربلای معلی در پایان گفت: در این مدت با حضور ۵۰ نفر کادر پرستاری و‌ پزشکی، بیش از ۲۵ هزار پذیرش صورت گرفته است و بالغ بر ۱۰۰ هزار خدمت درمانی به زائران عزیز ارائه شده است که شامل پذیرش، ویزیت، تزریقات، فیزیوتراپی، مشاوره متخصصین، نوار قلب و سایر خدمات است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز