خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

از ظرفیت معلمان باتجربه بازنشسته بیشتر استفاده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۳۹۹

وزیر آموزش و پرورش از آمادگی کامل این وزارتخانه برای آغاز سال تحصیلی خبر داد و تاکید کرد: آماده استقبال از مهری پر نشاط و پر امید هستیم.

به گزارش ایلنا، رضامراد صحرایی در همایش تبیین و توانمندسازی مدیران مدارس اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به موضوع مدرسه در سند تحول بنیادین گفت: یکی از دغدغه‌ها این است که سند تحول به سطح مدرسه بیاید و امروز نظرمورد اجماع همه دغدغه‌مندان، پیرامون اینکه سند تحول چرا محقق نشده این است که سند به مدرسه راه پیدا نکرد. 

وی با اشاره به ویژگی‌های مورد نظر مدرسه در سند تحول بنیادین اظهار کرد: مدرسه‌ای که سند تحول ترسیم می‌کند، تجلی‌بخش فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی در روابط با خلق، جهان خلقت، خود و دیگران و به‌ویژه کرامت نفس، کارآمدی، کارآفرینی، پرهیز از اسراف و وابستگی به دنیا، نظم، جدیت، ایثارگری و… است. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول می‌گوید مدرسه، نقطه اتصال دولت و ملت در پیشرفت کشور و کانون تربیت محله است، افزود: هزینه‌ای ندارد که مدیران، شورای تربیتی محله را تشکیل دهند و دانش‌آموزان در کنار مسئولان بنشینند و گفتگو کنند و مهارت‌های اجتماعی را بیاموزند، مدرسه، قلب تپنده پیشرفت هر شهر و جامعه‌ای است. 

صحرایی خطاب به مدیران مدارس تاکید کرد: نقش و جایگاه شما در تحول بسیار مهم و ارزشمند است. سند تحول بنیادین می‌گوید مدرسه، برخوردار از قدرت برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در چهارچوب سیاست‌های محلی، منطقه‌ای و ملی است. 

وی اظهار کرد: امروز پیام ما به تمام بدنه حکمرانی کشور این است که به مدرسه برگردیم. مدرسه، جای تحول است و دیدگاه قبلی باید جایگاه خود را به دیدگاه پیش رو بدهد. 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز هر چالشی در هر سطحی در کشور به ۲ برنامه نیاز دارد، گفت: یکی از برنامه‌ها برای حل مشکل و دیگری برای جلوگیری از وقوع آن مشکل در آینده است. اثر سرانه‌های محدود مدرسه در پیشگیری ازمشکلات، بیشتر از عددهای بزرگی است که برای حل چالش‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. 

صحرایی با اشاره به سایر ویژگی‌های مدرسه در سند تحول بنیادین با بیان اینکه مدرسه، محل قله‌های گفتمان‌سازی است، ادامه داد: تمام نهادهایی که دغدغه تربیتی دارند و هر کدام به‌صورت جداگانه در حال فعالیت هستند، نقطه اتصالشان مدرسه و عامل انسجام آن مدیر مدرسه است. 

وی تصریح کرد: هر اتفاق خوبی در هر ساحتی اگر قرار است بیفتد، محل شروع آن مدرسه و عامل آن مدیر مدرسه است. مدیر مدرسه، عامل بسیاری از پیشرفت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور می‌تواند باشد چرا که آینده در مدرسه، برنامه‌ریزی می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند ۳ عامل برنامه‌ریزی دقیق و شفاف؛ تلاش و مجاهدت؛ و نظارت و مراقبت در کنار هم هر نتیجه‌ای را ممکن می‌کنند و هر برنامه‌ای را به نتیجه می‌رسانند. 

وی اظهار کرد: ماموریت ما پرورش دانش‌آموزی است که در ۶ ساحت تربیتی، این ویژگی‌ها را پیدا کند چرا که تحقق چشم‌انداز ایران در گرو تحقق چشم‌انداز سند تحول است که برای تحقق آن باید تلاش شود. 

صحرایی با تاکید بر نقش و جایگاه مهم مدیر و معلم در تحقق سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم، نوجوانانی که به پیاده‌روی اربعین در کربلا رفتند یا دانش‌آموزانی که در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی حضور یافته و به ارائه خدمات به مردم پرداختند، همه این‌ها را معلمان تربیت کرده‌اند. کاری که آموزش و پرورش در زمینه فرهنگ‌سازی انجام می‌دهد را هیچ نهادی نکرده و اگر هم کاری کرده با مشارکت و همکاری آموزش و پرورش کرده است. 

وزیر آموزش و پرورش از آمادگی کامل این وزارتخانه برای آغاز سال تحصیلی خبر داد و تاکید کرد: آماده استقبال از مهری پر نشاط و پر امید هستیم

صحرایی با بیان اینکه مشکل نیروی انسانی را با جدیت پیگیری می‌کنیم گفت: مطابق تبصره ۲ ماده واحده قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، کارمندان بازنشسته بیش از یک‌سوم زمان کاری را نمی‌توانستند کار کنند اما در مورد معلمان با تصویب به‌کارگیری معلمان بازنشسته به مدت ۲۴ ساعت در هفته، این امکان فراهم شد تا بتوانیم از ظرفیت معلمان باتجربه بازنشسته بیشتر استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز