خبرگزاری کار ایران

خزعلی تاکید کرد:

ضرورت آموزش والدین و روزآمدی اطلاعات آنان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۴۰۱

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از هم‌گسیختگی بین نسلی خانواده‌ها و عدم سواد رسانه‌ای کافی والدین را از آسیب‌های بزرگ خانواده‌ها برشمرد گفت: برای برقراری عدالت آموزشی، کم شدن فاصله طبقات و همچنین روزآمد شدن اطلاعات والدین، ضرورت دارد والدین آموزش‌های لازم را ببینند.

به گزارش ایلنا، انسیه خزعلی با حضور در اولین جلسه شورای سیاستگذاری همایش بین المللی تعالی تعاملات خانواده و مدرسه که در سالن جلسات پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که حاصل زحمات برگزاری این همایش کار عملی و تغییر در شیوه‌ها برای بهبود فضای تعاملات مدرسه و خانواده باشد.

خزعلی در ادامه با یادآوری این مطلب که تنها با اتکاء به مباحث نظری نمی‌توان به اهداف این همایش رسید و باید از تجارب مربیان برخی مدارس و خانواده‌ها استفاده شود گفت: قبل از تمرکز بر بین المللی شدن همایش در مرحله اول باید منطقه‌ای، استانی، کشوری و به شکل کارگاهی صورت پذیرد و خودمان به نتیجه برسیم، تا پس از دریافت الگوی بومی در صدد همسو کردن کشورهای منطقه در بُعد بین المللی باشیم.

خزعلی از هم‌گسیختگی بین نسلی خانواده‌ها و عدم سواد رسانه‌ای کافی والدین را از آسیب‌های بزرگ خانواده‌ها برشمرد و آموزش مستمر و هماهنگ با تحولات جامعه و اثرگذاری‌های هوش مصنوعی را از جمله ضرورت‌های برگزاری این همایش بین المللی برشمرده و افزود: چنانچه به فرموده مقام معظم رهبری این اقدام هم با خلوص نیت برای خدمت به مردم طرح ریزی و اجرا شود، توفیقات الهی مایه برکات خواهد بود، و ما نیز در معاونت ریاست جمهوری حامی و یاری‌گر این حرکت هستیم.

علی لطیفی رییس سازمان پژوهش نیز در این نشست گفت: تعاملات خانواده و مدرسه و به ویژه آموزش خانواده و نقش‌آفرینی خانواده در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش موثر است.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ما این همایش را صرفا برای همایش نمی‌خواهیم، چرا که اینجا پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است و به صورت دانشگاهی و علمی باید اقدام کند به جهت اینکه این همایش ها در واقع پروژه‌هایی برای تصمیم‌گیری در سطح وزارت خانه است.

لطیفی ادامه داد: برگزاری پیش‌نشست‌های منطقه‌ای و استانی خوب بوده و پرسشها و چالش‌های جدی ما را مشخص می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، لطیفی ضمن بیان ضروت این همایش افزود: برای موضوعاتی که آموزش آن برای خانواده‌ها اولویت دارد می توان حمایت بیشتری از دستگاه‌ها گرفت. همایش قطعه‌ای از مجموعه بزرگی است که می‌تواند منجر به بسترهای آموزشی شایسته شده و هنر ما اتصال این قطعات است.

در ادامه علی محبی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: این همایش همدلی و همراهی مجموعه‌های مختلفی را می‌طلبد تا محقق شده و از استقبال معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، ریاست سازمان پژوهش و سایر همکاران گرامی خرسند می‌باشیم و به فال نیک می‌گیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز