خبرگزاری کار ایران

در تذکرات امروز اعضای شورای شهر تهران مطرح شد؛

شهرداری می‌تواند نمایشگاه بین‌المللی را ببندد/ تا قبل از تصویب مطالعات در شورا، ایجاد «تراموا» نباید وارد فاز عملیاتی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۴۴۷

اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در یکصد و هفتاد و ششمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت در تذکرات خود ضمن تاکید بر این که مجموعه نمایشگاه بین‌المللی ۳۱ هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهکار است و شهرداری تهران می‌تواند این مجموعه را به صورت قانونی ببندد، خاطرنشان کردند که در بودجه امسال شهرداری، هیچ ردیفی برای ایجاد «تراموا» تصویب نشده است و تا قبل از پایان مطالعات مربوطه و تصویب آن در شورای شهر، این پروژه نباید وارد فاز عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد آقامیری، نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در تذکر امروز خود در صحن شورا گفت: هنوز چند روز از اجرای طرح شناورسازی ساعات کار ادارات نگذشته، اما ۵ درصد به ترافیک شهر تهران افزوده شده است. این در حالی است که با آغاز سال تحصیلی ۴ هزار و ۵۰۰ مدرسه در پایتخت آغاز به فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین‌المللی در خیابان سئول نیز انتقاد کرد و اظهار کرد: در جلسه شورای حمل‌ونقل و ترافیک استان، این‌طور مطرح شد که شهرداری تهران مقصر است که ایستگاه مترو در محل نمایشگاه بین‌المللی فعال نکرده است، ولی‌ ما گفتیم به هیچ عنوان ایستگاه در نمایشگاه احداث نخواهیم کرد، چراکه مجموعه شهر آفتاب ۱۳۷ هزار متر مربع وسعت دارد و هیچ نقصی در آن دیده نمی‌شود، اما برخی افراد به دلیل منافع خود، حاضر نیستند از نمایشگاه بین‌المللی دل بکنند.

آقامیری با تاکید بر این که مجموعه نمایشگاه بین‌المللی ۳۱ هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است و شهرداری می‌تواند اعمال قانون کند و نمایشگاه را ببندد، گفت: ما در آن جلسه صراحتا تمام این موارد را اعلام کردیم.

لزوم تشکیل «بانک زمین» در تهران

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه امروز شورا ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل «بانک زمین» در تهران گفت: یکی از مهمترین ابزارهای حاکمیتی در مدیریت شهری تدوین سیاست‌های استفاده از منابع زمین به عنوان یک منبع کمیاب بخصوص در کلان‌شهرهاست.

وی با بیان این که بر اساس مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران به‌منظور تامین خدمات شهری ملزم به ایجاد «بانک زمین» در مناطق ۲۲گانه است، گفت: در سال ۱۴۰۱ این مصوبه به تصویب رسیده و شهرداری مکلف بوده است حداکثر ظرف مدت یک سال بعد از ابلاغ این مصوبه، نسبت به تشکیل بانک زمین شهر تهران برای تمام مناطق اقدام کند و گزارشی از آن به شورای شهر ارائه دهد که تا کنون این موضوع محقق نشده است.

عباسی همچنین به وضعیت نامناسب منطقه ۱۹ تهران اشاره کرد و گفت: شرایط ویژه‌ای را در منطقه ۱۹ به واسطه رشد و توسعه کالبدی آن و شکل‌گیری یکی از قطب‌های مهاجرپذیر شهر و همچنین وجود اراضی بایر شاهد هستیم. موضوع مدیریت منابع زمین در این منطقه مورد غفلت قرار گرفته است و نحوه بهره‌برداری از اراضی و املاک در جهت تامین سرانه‌های خدماتی شفاف نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: از شهردار تهران می‌خواهم که به فوریت دستور اقدام عاجل نسبت به تشکیل بانک زمین بخصوص در مناطق ۱۹ و ۲۲ را بدهد و گزارش آن را به شورای شهر ارسال کند.

درباره احداث «تراموا» و «ال‌آرتی» هیچ ردیفی در بودجه امسال شهرداری وجود ندارد

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود گفت: سال گذشته در هنگام تدوین برنامه چهارم توسعه شهر تهران مقرر شد که طرح جامع حمل‌ونقل پایتخت قبل از ارسال به شورای عالی ترافیک برای شورای شهر ارسال شود تا آن را بررسی کنیم و همچنین به شهرداری اجازه دادیم که تنها مطالعات امکان‌سنجی ساخت «ال‌آرتی» و «تراموا» را انجام دهد و در بودجه امسال نیز صرفا ردیفی برای انجام مطالعات احداث «تراموا» و «ال‌آر‌تی» در نظر گرفته‌ایم.

وی با بیان این که در بودجه ۱۴۰۲ ردیف‌هایی را نیز مشخص کردیم که در صورت تحقق مازاد بودجه در آنجا هزینه شود، گفت: درباره احداث «تراموا» و «ال‌آرتی» هیچ ردیفی در بودجه امسال شهرداری تهران وجود ندارد، اما در روزهای شنبه و یکشنبه در برخی رسانه‌ها مطالبی منتشر شد که نشان از انعقاد تفاهم‌نامه احداث «تراموا» با وزارت دفاع داشت.

تشکری هاشمی با بیان این که ما از هر کار خوبی که گره از کار شهر باز کند، حمایت می‌کنیم، اما قرار نیست که قبل از انجام مطالعات و بررسی‌های لازم، یک پروژه وارد فاز اجرایی شود، افزود: با این وجود در خبرها دیدیم که حتی شهرداری وارد جزئیات اجرا شده است و به همین خاطر، به مسئولان شهرداری تهران تذکر می‌دهم که قبل از انجام و تصویب مطالعات در شورا، نباید اقدام عملی انجام دهند. > Khodkar Ilna: وی اظهار کرد: به فرض تابید مطالعات در شورای شهر، بعد از آن باید در مورد صلاحیت مجموعه‌های حوزه ریلی تصمیم گیری شود و تقاضا دارم که درباره این نوع تفاهم‌نامه‌ها که سابقه خوبی در تهران ندارد و خروجی ملموسی هم نداشته است، گزارشی ارائه شود و همچنین تا مراحل تصویب در شورای شهر و شورای عالی ترافیک انجام نشده است هم نسبت به انجام عملیات اجرایی اقدامی صورت نگیرد.

پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی، عامل خشک شدن «چشمه علی»

سبد جعفر شربیانی، عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به وضعیت نامناسب «چشمه علی» در شهرری گفت: چشمه علی یکی از میراث‌های تاریخی، باستانی و طبیعی شهر تهران است که در سال‌های قبل با کاهش جریان آب مواجه شد و در ۲ ماه اخیر آب این چشمه کاملا خشک شده و منظره‌ای ناامیدکننده را ایجاد کرده است.

وی افزود: براساس روش‌های تشخیصی شرکت آبفا، مشخص شده است که فعالیت‌های مترو دلیل خشک شدن چشمه علی نبوده، بلکه پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی و وجود قنات‌های بالادست باعث خشک شدن این چشمه شده است.

شربیانی خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه ۲۰ با وجود این که وظیفه‌ای نداشته، مذاکراتی را با آبفای منطقه ۶ انجام داده است که تمهیداتی اندیشیده شود تا آب به چشمه علی بازگردد.

نام «کارت منزلت» را باید کارت شرمندگی بگذاریم

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود گفت: باید در اعطای کارت منزلت به سالمندان، شأن و جایگاه آنان حفظ شود. البته بخشی از مشکلات در این زمینه در ماه‌های اخیر رفع شده، اما هنوز برخی مسائل باقی مانده است.

وی افزود: در حال حاضر افراد تنها می‌توانند به ۲ ایستگاه مترو برای دریافت کارت منزلت مراجعه کنند، در حالی که در گذشته ۱۰ ایستگاه این کارت را ارائه می‌دادند. این که افراد را مدام ببریم و بیاوریم، آیا معنایش اعطای کارت منزلت است؟ نام این کارت را باید کارت شرمندگی بگذاریم، چراکه روند اعطای آن مایه تاسف است.

پیرهادی در پایان خاطرنشان کرد: تقاضای من این است که شهرداری تهران هرچه سریع‌تر مشکل را در دو یا سه هفته آینده برطرف کند و گزارش آن را در صحن شورا ارائه دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز