خبرگزاری کار ایران

مهر تایید مجمع بر صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ صندوق ملی محیط‌زیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۸۵۰

مجمع عمومی عادی سالیانه صندوق ملی محیط‌زیست با حضور علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست به عنوان رئیس مجمع و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارتخانه‌های امور خارجه، نیرو، صمت، امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی برگزار شد و صورت‌های مالی صندوق ملی محیط‌زیست مربوط به سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ به تصویب رسید.

به گزارش ایلنا، علی سلاجقه در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه صندوق ملی محیط‌زیست که در محل سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار شد، از عمکرد صندوق ملی محیط‌زیست در سال ۱۴۰۱ تقدیر و بر لزوم تقویت بنیه مالی این صندوق برای ارتقای شاخص‌های محیط‌زیستی کشور تاکید کرد. او همچنین تاکید داشت که اگر اساسنامه صندوق محدودیت‌هایی دارد، باید سریعا زمینه اصلاح آن فراهم شود. 

معاون رئیس‌جمهور با اشاره به بنیه مالی ضعیف صندوق ملی محیط‌زیست گفت: با وجود تلاش اعضای هیات مدیره صندوق برای حمایت از طرح‌های محیط‌زیستی، شاید بنیه ضعیف مالی این صندوق، مدیران را در خیلی از تصمیم‌گیری‌ها دچار تردید کند. 

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست خطاب به اعضای هیات مدیره صندوق ملی محیط‌زیست تصریح کرد: شما باید با استفاده از راهکارها و مدل‌های اقتصادی، بنیه مالی صندوق را تقویت کنید و در این زمینه از همکاری با بانک‌ها و بازار سرمایه هم بهره بگیرید. 

سلاجقه افزود: در انتخاب بانک‌های عامل باید بانک‌هایی مورد توجه قرار گیرند که از منظر محیط‌زیستی به صندوق نگاه می‌کنند. 

وی خاطرنشان کرد: هیات مدیره صندوق با وجود همه کمبودها و محدودیت‌ها، عملکرد مطلوبی داشته است، اما می‌بایست با یک دید جهادی و به صورت چابک، اقداماتی برای بهبود عملکردها انجام شود. 

معاون رئیس‌جمهور با ابراز رضایت از شفاف‌سازی فرآیندهای صندوق گفت: خوشبختانه ما گزارش‌های عملکردی خوبی از صندوق دریافت می‌کنیم که در دولت هم مطرح می‌شود. 

در ادامه این جلسه، سجاد انجم‌شعاع، مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست از شفافیت صندوق در تامین و هزینه‌کرد منابع خبر داد و گفت: در این راستا از دی‌ماه سال ۱۴۰۱ صورت‌های مالی تفضیلی صندوق به همراه گزارش حسابرس و بازرس قانونی انتشار عمومی یافته و از طریق سامانه کدال در دسترس مردم قرار گرفته که این موضوع در راستای سیاست‌های شفاف سازی دولت مردمی و انقلابی انجام شده است. 

وی همچنین از تصویب دستورالعمل مسئولیت اجتماعی صندوق ملی محیط‌زیست برای اخذ کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی در سال گذشته خبر داد و ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های این صندوق در سال ۱۴۰۱ گفت: در اعطای تسهیلات فرآیندها مشخص و به استان‌ها ابلاغ شده است و قرارداد اعطای تسهیلات تلفیقی با بانک توسعه تعاون به میزان ۷۵۰ میلیارد تومان منعقد شده و هدف‌گذاری صندوق براساس برقراری عدالت بین استانی بوده است. 

انجم شعاع، نرخ‌ تسهیلات برای مناطق محروم و شرکت‌های دانش بنیان را ترجیحی دانست و اعلام کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ از طریق بانک‌های ملی و توسعه تعاون مبلغ ۲۳۵ میلیارد و ۱۶۷ میلیون تومان تسهیلات در حوزه‌های تصفیه و بازچرخانی آب، آلودگی هوا، پسماند اعطا شده است که حاکی از رشد ۲۲۹ درصدی اعطای این تسهیلات نسبت به دوره قبل دارد. 

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست از عقد قرارداد بیمه سراسری حیات وحش برای گونه‌های حمایت‌شده و در معرض خطر در ماه پایانی سال گذشته با همکاری صندوق بیمه کشاورزی کشور خبر داد که برای اولین بار در تاریخ محیط‌زیست کشور در دولت سیزدهم انجام پذیرفته است. 

وی همچنین از پرداخت تسهیلات خرد در راستای کاهش آلودگی هوا از طریق نوسازی تاکسی‌های فرسوده در شهر تبریز خبر داد که در سال جاری نیز در سایر کلانشهرها بخصوص اصفهان و تهران در دست اقدام قرار دارد. 

مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست ادامه داد: در راستای تنوع‌بخشی از روش تامین مالی از طریق پویش‌های مردمی با همکاری بانک‌های تجارت و ملی برای گونه‌های در معرض انقراض حیات وحش استفاده شده و در این راستا هزینه‌های دامپزشکی و تغذیه توله‌یوزهای «آذر» و «توران» توسط صندوق ملی محیط‌زیست پرداخت شده است. 

براساس اعلام روابط‌عمومی صندوق ملی محیط‌زیست، در ادامه این جلسه، گزارش حسابرس و بازرس قانونی از صورت‌های مالی صندوق ملی محیط‌زیست تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ قرائت شد که این گزارش، صورت‌های مالی صندوق را از تمام جنبه‌های دارای اهمیت، مطلوب ارزیابی کرد. به این ترتیب برای دومین سال متوالی، صورت‌های مالی صندوق به صورت مطلوب و بدون بند شرط مصوب شد و در روزهای آینده از طریق سامانه کدال در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز