خبرگزاری کار ایران

سردار بنی‌اسدی‌فر:

پلیس پیشگیری مجاهدانه در تامین امنیت زائران اربعین تلاش کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۷۸۱

رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: با مدیریت محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای کشور، زائران اربعین حسینی (ع) در کمال امنیت و ارامش به میهن اسلامی بازگشتند.

به گزارش ایلنا، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر ضمن عرض خداقوت به همه مسئولان، دست‌اندرکاران و مجموعه فرماندهان و کارکنان انتظامی کشور به‌ویژه پلیس پیشگیری که مجاهدانه برای تامین نظم و امنیت زائران اربعین حسینی (ع) تلاش کردند، اظهار داشت: عظمت، تقدس و احترام اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان به اندازه‌ای است که اگر خدمت‌رسانی در این آیین معنوی با وقفه‌ای مواجه یا احیانا مشکلی حادث شود، با عنایت خداوند متعال و به دست حضرت ابا‌عبدالله الحسین (ع) مرتفع می‌شود. 

وی با بیان این که از جمله مسئولیت‌های پلیس پیشگیری فراجا در ماموریت اربعین سال ۱۴۰۲ برقراری امنیت محورهای مواصلاتی و پایانه‌های مرزی چندگانه بود، افزود: با راه‌اندازی ایستگاه‌‌های بازرسی ثابت و موقت در مسیر‌های منتهی به مرز، مدیریت لایه به لایه و پیشگیری از ازدحام جمعیت در بیش از ۱۶۲ نقطه به‌صورت شبانه‌روزی توسط گشت‌های خودرویی، موتوری و  پاس پیاده در زائرسراها و توفقگاه‌ها انجام شد و امنیت در راه‌های اصلی و فرعی و پایانه های مرزی با به‌کارگیری تمام توان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های پلیس پیشگیری فراجا در طول مسیر زائران اربعین حسینی (ع) تامین شد. 

چتر امنیتی پلیس پیشگیری در مسیر تردد زائران اربعین 

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر پهن شدن چتر امنیتی پلیس پیشگیری در مسیر تردد زائران اربعین حسینی (ع) گفت: با اعزام ۷۰۷ نفر از نیروی های کمکی استان‌ها به فرماندهی انتظامی استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان، بیش از ۱۲۷ پارکینگ و محورهای منتهی به مرزهای اعلامی تحت پوشش انتظامی قرار گرفت. 

رئیس پلیس پیشگیری فراجا به نظارت مستمر و هدفمند تیم‌های ناظر اعزامی از سوی پلیس پیشگیری به منظور پایش فرآیند انتظام ‌بخشی ماموریت اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: در طول این ایام وضعیت محورها و مسیرهای تردد زائران در استان‌های هدف را به صورت میدانی مورد رصد قرار دادیم، به‌حمدالله امنیت کامل در مسیر تردد و محورهای مواصلاتی استان‌های هدف در اربعین حسینی (ع) برقرار کرد و کارکنان بومی استان‌های درگیر در این ماموریت و سایر واحدهای کمکی اعزامی از پلیس پیشگیری انتظامی استان‌ها با هوشیاری لازم ماموریت‌های محوله را به نحو احسن انجام داده‌اند. 

وی با بیان این که برای مدیریت امنیت مسیر بازگشت زائران اربعین نیز تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شده بود، عنوان کرد: علاوه بر اجرای طرح‌های انتظام‌بخشی، تلاش شد تا دوربین‌های کنترلی طول مسیر نیز برای پوشش نامحسوس به‌کار گرفته شود و افزون بر این تمام راه‌های فرعی نیز زیر پوشش انتظامی قرار گرفت تا پلیس تسلط کاملی بر راه‌های مواصلاتی و مدیریت راه‌ها داشته باشد. 

خدمت‌رسانی به زائران اربعین در حوزه‌های ریلی و هوایی

بنی‌اسدی‌فر در بخش دیگری از صحبت‌های یادآور شد: پلیس پیشگیری فراجا در حوزه‌های ریلی و هوایی کشور نیز با تلاش همکاران در پلیس راه‌آهن و پلیس فرودگاه توانست نقش مؤثری در جابه‌جایی امن توأم با آرامش برای زائران عزیز فراهم کند. 

وی افزود: در حوزه ریلی پلیس راه‌آهن با بهره‌گیری از تمام ظرفیت خود توانست امنیت ۳۱۱ هزار و ۸۴۸ نفر زائر را با به‌کارگیری یک هزار و ۵۹۴ نفر از کارکنان کادر و وظیفه در قالب ۲۱۵ واحد گشت اعم از خودرویی، موتوری و پیاده و همچنین ۹۳ واحد گشت از سایر یگان های کمکی برقرار کند. 

رئیس پلیس پیشگیری فراجا ادامه داد: پلیس راه‌آهن با راه‌اندازی قرارگاه فرعی اربعین نسبت به کنترل و بازرسی جامع و دقیق مسافرین و اتباع خارجی در کلیه محورهای مواصلاتی ریلی اقدام و علاوه بر مسافران ایرانی حدود ۱۵ هزار نفر نفر اتباع خارجی نیز در سراسر خطوط ریلی مورد واپایش قرار گرفتند. 

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نقش پلیس فرودگاه‌های کشور در جابه‌جایی زائران در خطوط هوایی گفت: این پلیس نیز امنیت بیش از ۳۵۹ هزار زائر را از ۲۶ مرداد تا ۱۹ شهریور برعهده داشت که جاه‌بجایی این تعداد زائر با ۲ هزار ۴۳۹ سورتی پرواز از ۲۶ فرودگاه کشور انجام شد و حدود ۶ هزار ۸۲۶ زائر پاکستانی نیز از فرودگاه‌های چابهار و زاهدان به فرودگاه اهواز و بالعکس منتقل شدند تا از طریق مرز زمینی به زیارت سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) مشرف شوند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با تلاش شبانه‌روزی و مجاهدانه کلیه همکارانم در پلیس پیشگیری‌ فراجا، امنیت کامل در محورهای مواصلاتی برقرار شد و خدمتگزاری پلیس به زائران حسینی در کمال امنیت و آرامش انجام پذیرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز