خبرگزاری کار ایران

طرح تحول آموزش دانشگاه تبریز رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۸۳۰

آئین رونمایی طرح تحول آموزش دانشگاه تبریز با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس و اعضای هیأت رئیسه‌ی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه تبریز، «قاسم عمو عابدینی» معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی سخنانی در این آئین اظهار کرد: بحث تحول آموزشی بسیار مهم است چراکه پایه و اساس تمدن‌سازی مبتنی بر علم و دانش است و دانشگاه‌ها در توسعه‌ی علم و دانش نقش ویژه‌ای دارند و باید در این زمینه نقش آفرینی کنند. 

وی در خصوص تأسیس دانشکده‌ی علوم و فناوری‌های نوین در دانشگاه تبریز گفت: استاد محوری، برنامه محوری، شاگردپروری و حکیم‌پروری جزو ارکان اصلی این دانشکده است و اعضای هیأت علمی این دانشکده نیز براساس برنامه و از میان نخبگان، استعدادهای درخشان و یا تحصیلکردگان در یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان جذب خواهد شد. البته سایر اساتید نیز می‌توانند به این دانشکده بیایند اما به شرطی که براساس چهار اصل استاد محوری، برنامه محوری، شاگردپروری و حکیم‌پروری تلاش کنند. 

عمو عابدینی در خصوص نحوه‌ی پذیرش دانشجو در تأسیس دانشکده‌ی علوم و فناوری‌های نوین در دانشگاه تبریز نیز خاطرنشان کرد: دانشجویان نه به صورت عمومی بلکه از بین رتبه‌های برتر آزمون سراسری جذب خواهند شد و نوع مقطع تحصیلی نیز از دیپلم تا کارشناسی ارشد و از کارشناسی تا دکتری خواهد بود. 

در ادامه این جلسه غلامرضا حجتی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز توضیحاتی در خصوص طرح تحول آموزش دانشگاه تبریز ارائه داد و در خاتمه، این طرح توسط دکتر عموعابدینی معاون آموزشی وزیر علوم و دکتر نصراله‌زاده رئیس دانشگاه تبریز رونمایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز