خبرگزاری کار ایران

هشدار هواشناسی درباره خیزش گرد و خاک در تهران و ۸ استان دیگر

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۹۷۷

سازمان هواشناسی درباره وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد خیزش یا نفوذ گرد و خاک برای تهران و ۸ استان دیگر کشور هشدار صادر کرد.

به گزارش ایلنا،‌ براساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در گیلان، غرب مازندران،‌ شمال آذربایجان غربی و ارتفاعات هرمزگان افزایش ابر و رگبار پراکنده روی می‌دهد. در نوار شرقی کشور وزش باد و در برخی ساعات گرد و خاک ادامه دارد،‌ اما در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است. 

روز پنجشنبه با گذر امواج کم‌دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران ابرناکی، وزش باد و رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است. 

روز جمعه نیز در ارتفاعات واقع در شمال غرب و دامنه‌های البرز در استان‌ مازندران بارش‌های پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. شنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. 

یکشنبه هفته آینده در شمال غرب و سواحل شمالی کشور ابرناکی و وزش باد روی می‌دهد. در این روز، در شمال آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و مازندران بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست. 

‌ طی ۵ روز آینده در شرق و شمال شرق کشور در برخی ساعات وزش باد شدید و در مناطق مستعد پدیده گرد و خاک رخ خواهد داد. همچنین از امروز تا آخر هفته در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است. 

آسمان شهر تهران امروز صاف و در برخی ساعات با وزش باد و در بعد از ظهر با افزایش سرعت باد (حداکثر ۱۴ کیلومتر در ساعات) و احتمال خیزش گرد و خاک همراه است و بیشینه دمای پایتخت در روز جاری ۲۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. 

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین (هشدار خیزش گرد و خاک) 

نوع مخاطره: وزش باد نسبتا شدید تا شدید و در نواحی مستعد خیزش یا نفوذ گرد و خاک

زمان و منطقه اثر: 

چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲: اصفهان، شمال مرکزی، قم، جنوب تهران، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان و سیستان و بلوچستان. 

پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲: جنوب شرق خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، شرق کرمان، شمال اصفهان، جنوب تهران، قم، شمال مرکزی و خوزستان. 

اثر مخاطره: در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، احتمال افزایش غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در ترددهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل. 

توصیه: اجتناب از تردد غیرضروری در فضای باز به‌ویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز