خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

صدور مجوز جذب ۷۰ نیروی هیات علمی جدید در دانشگاه شیراز/ ضرورت بهسازی بیش از ۲۵۰ آزمایشگاه تخصصی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۲۸۳

تعریف دو واحد درسی الزامی با عنوان «مهارت‌های اجتماعی»

رئیس دانشگاه شیراز گفت: در دانشگاه شیراز بیش از ۲۵۰ آزمایشگاه تخصصی وجود دارد و برای اینکه دانشجویان و محققان بتوانند از این فضاهای آزمایشگاهی بیشترین بهره را ببرند، حمایت ویژه نیاز داریم تا هر چه سریعتر بهسازی و نوسازی این فضاها صورت بگیرد.

«محمد موذنی» رئیس دانشگاه شیراز در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت این دانشگاه در سال تحصیلی جدید بیان کرد: ما درسی دو واحدی تحت عنوان «مهارت‌های اجتماعی» تعریف کرده‌ایم که برای ۲ هزار نفر از دانشجویان جدید الورورد اجرا می‌شود. 

موذنی توضیح داد: این دو واحد الزامی است و همه دانشجویان تازه وارد باید این واحد درسی را بخوانند. هدف ما از چنین درسی آماده‌سازی دانشجویان جدید در بدو ورود به فضای تازه است تا بهتر بتوانند با محیط دانشگاه سازگاری داشته باشند. 

موذنی تصریح کرد: دانشجویان با چنین مهارتی می‌توانند در زمینه‌های مختلف، بیشتر از فرصت‌های حضور در فضای دانشگاه بهره ببرند. ضمن اینکه میزان آسیب‌پذیری دانشجویان در مقابل مشکلات و مسائلی که در پی دوری از خانواده ممکن است به وجود آید را کاهش می‌دهد. 

رئیس دانشگاه شیراز افزود: لازم است دانشجویان به نحوی در مقابل آسیب‌ها و تهدید‌ها قوی‌تر شوند و بتوانند بیشتر و بهتر از فرصت‌های علمی استفاده کنند. 

موذنی در مورد کمبود وسایل آزمایشگاهی و تجهیزات دانشگاه شیراز نیز عنوان کرد: همچنان کمبودهایی وجود دارد و در این یک سال کمک‌های خوبی به ما شده است البته مشکلات و محدودیت‌ها وجود دارد. ما در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی کمبود داریم به این دلیل که آزمایشگاه‌های دانشگاه شیراز یکی از قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین‌ها در کشور است و ضرورت دارد که به روزرسانی و تجهیز دوباره‌ای در خصوص آن صورت بگیرد. 

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: در دانشگاه شیراز بیش از ۲۵۰ آزمایشگاه تخصصی وجود دارد و برای اینکه دانشجویان و محققان بتوانند از این فضاهای آزمایشگاهی بیشترین بهره را ببرند، حمایت ویژه نیاز داریم تا هر چه سریعتر بهسازی و نوسازی این فضاها صورت بگیرد. 

استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز در مورد اعضای هیات علمی که در شرف بازنشستگی هستند و برنامه ریزی برای جایگزین کردن افراد جدید به جای آن‌ها و جذب اعضای جدید نیز اظهار کرد: به طور طبیعی ما هم با بازنشستگی تعدادی از اساتید مواجه هستیم چرا که سن و سابقه تعدادی از آن‌ها به بازنشستگی رسیده است. فرایند جذب اعضای هیات علمی جوان را هم در نظر داریم و مجوز جذب ۷۰ نیروی هیات علمی جدید در رشته‌های گوناگون را برای سال تحصیلی پیش رو گرفته‌ایم که امیدواریم فرایند جذب و بهره مندی از آن‌ها با سرعت خوبی پیش برود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز