خبرگزاری کار ایران

اعلام نتایج نهایی چهارمین دوره مسابقات قرآن خانواده‌های نیروهای مسلح

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۳۳۶

معاون تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا از اعلام نتایج نهایی چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح و همچنین چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار محمد بهرامی در روز پایانی چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح و همچنین چهاردهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که در 6 طیف جداگانه به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و در دانشگاه افسری تربیت پلیس امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، به اعلام نتایج نهایی این دوره از مسابقات پرداخت.

معاون تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در ادامه گفت: به زعم داوران و کارشناسان قرآنی، مجموعه انتظامی کشور پیشرفت چشم‌گیری در این دوره از مسابقات از خود نشان داد و با درخشش شرکت‌کنندگان خود به مقام دومی رسید.

بهرامی با نگاهی به نتایج تاریخچه برگزاری این مسابقات اعلام کرد: تا کنون چهار دوره این مسابقات برگزار شده است که همانند سه دوره قبل در این دوره از مسابقات نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران مقام نخست را به خود اختصاص داد و مجموعه انتظامی کشور که در دوره‌های گذشته چهارم بود، با درخشش شرکت‌کنندگان خود به مقام دومی رسید. همچنین در این دوره از مسابقات، سپاه پاسداران نیز مقام سومی را از آن خود کرد و وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

وی افزود: در این دوره از مسابقات بیش از ۸۰۰ نفر از نخبگان و ممتازین قرآنی نیروهای مسلح در بخش خانواده‌ها و خواهران شاغل حضور داشتند و مسابقات در ۱۱ رشته حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، ۱۵ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء ۳جزء همچنین قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، و درک مفاهیم سطح ۱ و ۲ برگزار شد.

این مقام مسئول با تاکید بر این که منتخبان حاضر در این دوره از مسابقات، برگزیده بیش از ۱۵۰ هزار نخبه قرآنی شرکت‌کننده در مراحل مقدماتی و نیمه‌نهایی نیروهای مسلح بودند گفت: سطح کیفی مسابقات از رشد بسیار خوبی برخوردار بود و قاریان و حافظان ممتازی در این مسابقات حضور داشتند.

وی همچنین در خصوص داوری مسابقات گفت: بیش از ۳۰ نفر از داوران و اساتید بین‌المللی قرآن کریم کشورمان این دوره از مسابقات را داوری کردند.

این مقام انتظامی در خصوص فراوانی شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات گفت :بیش از ۷۰ درصد از شرکت کنندگان را جوانان و نوجوانان یعنی فرزندان کارکنان (دختر و پسر) تشکیل دادند و بیش از ۷۰ درصد از کل شرکت کنندگان نیز بانوان و دختران بودند.

معاون تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با بیان این که تعداد شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های قبل افزایشی بود، خاطرنشان کرد: در مجموع این دوره مسابقات نسبت به دوره قبل ۲۰ درصد افزایش شرکت‌کننده داشت؛ به گونه‌ای که در دوره قبل ۶۲۰ نفر و در این دوره ۸۰۰ نفر شرکت کردند. 

براساس اعلام معاونت تبلیغات و روابط‌عمومی سازمان عقیدتی سیاسی فراجا، بهرامی در پایان درباره دلایل ارتقای سطح مسابقات و نتایج درخشان مجموعه انتظامی کشور گفت: این مهم نشان‌دهنده اهتمام مسئولان آموزش قرآن کریم در نیروهای مسلح است و این موفقیت در مجموعه انتظامی کشور نیز حاصل اجرای رهنمودهای رئیس مجترم سازمان عقیدتی سیاسی و تاکیدات مستمر و نظارت مستقیم وی بر روند اجرای آموزش‌های لازم و تخصصی، برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای قاریان و حافظان، داشتن برنامه مدون و شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز