خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

تحویل ۳.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی در دولت سیزدهم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۸۷۱

وزیر آموزش و پرورش گفت: ۳.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی در دو سال گذشته یعنی در دولت سیزدهم تحویل مدارس و آموزش پرورش شده است.

به گزارش ایلنا، رضامراد صحرایی صبح امروز شنبه یکم مهر در مراسم نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور رئیس‌جمهور در مجتمع تازه تاسیس شهید امیرکمندی شهرستان بهارستان برگزار شد، گفت: امروز، روز تولد دوباره امید و آینده در کشور ما است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بیش از ۱۶.۵ میلیون دانش آموز حدود یک میلیون معلم، مدیر، معاون مدرسه و کارکنان آموزش و پرورش در بیش از یک صد هزار مدرسه دولتی و قریب به ۲۰ هزار مدرسه غیردولتی و بیش از سه هزار کانون فرهنگی، تربیتی، آموزشی و پرورشی میزبان هشت میلیون و ۱۵۰ هزار دختر و حدود هشت و نیم میلیون پسر خواهد بود.

وی افزود: پروژه بازگشایی مهر پروژه‌ای است که ۲۰ مورد اقدام ملی در آن اتفاق می‌افتد که فقط یک مورد آن را ذکر می‌کنم که آماده‌سازی ۱۵۳ میلیون جلد کتاب است که تولید کتاب‌های سال آینده هم از یک ماه پیش آغاز شده و از افتخارات نظام این است که با تخفیف ۸۵ درصدی در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

صحرایی گفت: جشن شکوفه‌ها چهارشنبه برگزار شد و جشن غنچه‌ها دو هفته آینده و جشن عاطفه‌ها و مهرورزی هم کل ایران را فرا گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ۳.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی در دو سال گذشته  یعنی در دولت سیزدهم تحویل مدارس و آموزش پرورش شده است. 

وی در ادامه گفت: امسال در کنار ساخت ۲ هزار و۲۰ مدرسه، به همت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و همکاری قرارگاه سازندگی، مدرسه شهید امیر کمندی در بهارستان فقط ظرف ۱۲۰ روز ساخته شد.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس امروز مصادف با نخستین روز از مهر ماه با حضور سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در یکی از مدارس نوساز شهرستان بهارستان از توابع استان تهران نواخته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز