خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران:

لباس مدرسه و حفظ حجاب همان لباس رزم دیروز است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۹۴۹

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دانش‌آموزان امروز همان رزمندگان سال‌های دفاع مقدس هستند، فقط جبهه نبرد تغییر کرده است و این عزیزان باید در میدان نبرد با جهل و نادانی مبارزه کنند، سلاحشان قلم و کتابشان است، لباس رزم‌شان لباس فرم مدرسه، شأن و حفظ حجابشان است، فرماندهانشان نیز معلمان و مدیران مدرسه هستند و امیدواریم این عزیزان در این نبرد بزرگ پیروز و سربلند و مایه فخر جامعه باشند.

به گزارش ایلنا، مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی با حضور احمد صادقی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، رضا شنگی، شهردار منطقه ۲٠، مدیران مجتمع آموزشی شهید غیوری حسینی‌نیا، رئیس پلیس راهور منطقه ۲٠ و مدیران شهری به همراه دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در مجتمع آموزشی دخترانه شهید غیوری در منطقه ۲٠ تهران برگزار شد.

احمد صادقی در این مراسم ضمن اشاره به تلاقی آغاز سال تحصیلی با شروع «هفته دفاع مقدس» گفت: در سال ۱۳۵۹ دشمن بعثی در همین ایام به خاک مقدس ما هجوم آورد، اما مردمان غیور و شجاع ما هشت سال جانانه جنگیدند و از خاک مقدس میهنمان دفاع کردند و سرانجام  نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ما به دست دشمنان بیافتد و این یعنی پیروزی. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امروز نیز شباهت‌هایی با آن دوران دارد. دانش‌آموزان همان رزمندگان هستند، مدرسه سنگرشان است و میدان مبارزه، مبارزه با جهل است. همان‌طور که می‌دانید، بزرگترین دشمن انسان جهل و نادانی است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: آن روزها رزمندگان لباس رزم بر تن کردند، گرچه خیلی‌ها هم بودند که از پشت همین نیمکت‌ها به میدان جهاد شتافتند و امروز شما لباس علم‌آموزی و حجاب بر تن دارید، آن روزها رزمندگان سلاح بر دست داشتند و امروز شما قلم و کتاب بر دست دارید، آن روز فرماندهان دستورات نظامی را صادر و رزمندگان را هدایت می‌کردند و امروز معلمان و مدیران مدرسه هستند که شما را هدایت می‌کنند، پس می‌بینید که شباهت‌های شرایط امروز ما با آن روزگاران کم نیست و جا دارد از معلمانی که عاشقانه زحمت می‌کشند و مانند شمع می‌سوزند تا شما عزیزان در این مبارزه پیروز شوید تشکر و قدردانی کنیم. 

صادقی خاطرنشان کرد: عزیزان، در سخنان ائمه ما بسیار به علم آموزی سفارش و توصیه شده است و علم‌آموزی آنچنان اهمیت دارد که حتی در احادیث ذکر شده که مرکب اهل علم از خون شهید بالاتر است. اما دانش آموزان عزیز به یاد داشته باشید در این مبارزه شما باید به علم و فناوری روز مسلط و مجهز شوید، پس یکی از وظایف شما و نیز دستگاه آموزشی ما آموزش و فراگیری تکنولوژی و فناوری‌های روز است. اگر در جنگ مجهز و مسلط به  تکنولوژی نباشیم، یعنی بهترین اسلحه را در اختیار  نخواهیم داشت و درصد پیروزمان بسیار افت می کند.

وی با یاد آوری یاد و نام آیت‌الله غیوری، بنیان‌گذار این مرکز آموزشی گفت: باید به خودمان ببالیم که چنین عالمان و بزرگانی وجود داشته‌اند که هدفشان ایجاد نهاد علم و دانش بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین با یادآوری شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت امام زمان (عج) گفت: امام زمان (عج) امام حاضر و و زنده ما هستند و ما باید به امام زمان خود قول دهیم که در مبارزه علیه جهل و نادانی استوار هستیم و همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدای جنگ تحمیلی که این مجتمع آموزشی مبترک به نام این شهیدان است. نباید لحظه‌ای تردید در خود راه دهیم. جهل و نادانی هویت فکر و عقیده ما را از بین خواهد برد پس در این مبارزه باید ثابت قدم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز