خبرگزاری کار ایران

واکنش مدیرکل محیط‌زیست استان به قطع درختان سرخه‌حصار:

شهرداری تهران باید نسبت به کاشت جایگزین مناسب اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۶۰۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: درختانی که در محدوده پارک جنگلی دست‌کاشت سرخه‌حصار به علت بیماری براساس مجوز منابع طبیعی استان در حال قطع شدن است و به‌طور قطع شهرداری تهران باید نسبت به کاشت جایگزین مناسب اقدام کند.

به گزارش ایلنا، علیرضا مزینانی در واکنش به پخش تصاویر از قطع درختان پارک جنگلی سرخه‌حصار ضمن اشاره به مجاورت با اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران گفت: قطع این درختان بیمار، خشک و غالبا خطرآفرین برای گردشگران و سایر درختان موضوع جدیدی نیست که در بی‌خبری انجام شده باشد و حداقل افکار عمومی به علت اخبار قبلی از وضعیت این درختان آگاه است.

وی با تاکید بر این که این درختان در محدوده عرصه تحت مدیریت محیط‌زیست قرار ندارد، افزود: محیط‌زیست استان تهران نسبت به قطع هرگونه درخت در سطح استان بدون مجوز و دلیل فنی و یا برای اعمال سودجویانه مخالف است و خود به عنوان یک دستگاه نظارتی به‌موقع و به فراخور ورود قانونی می‌کند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با اشاره به این که دادستان تهران نیز پیش از این رسیدگی به قطع این درختان را در دستور بررسی قرار داده است، تصریح کرد: محیط‌زیست هم نسبت به این موضوع بی‌اطلاع و بی‌موضع نبوده است، ولی قطع این درختان به‌صورت پراکنده و به علت بیماری انجام می‌شود و به‌طور قطع شهرداری تهران باید نسبت به کاشت جایگزین مناسب اقدام کند.

براساس اعلام روابط‌عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مزینانی در پایان همچنین از حساسیت و دغدغه کنشگران، علاقه‌مندان و فعالان حوزه محیط‌زیست نسبت به هرگونه تخریب و آلودگی محیط‌زیست به‌ویژه در تهران قدردانی کرد و یادآور شد: محیط‌زیست در شهر تهران بسیارشکننده و حساس است و حفظ و حراست از آن وظیفه ذاتی و اخلاقی همه مردم، مسئولان و متولیان این حوزه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز