خبرگزاری کار ایران

اجرای ۸۸ هزار نفر برنامه ویژه مدارس سمپاد در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۹۶۰

رئیس سازمان ملی پرروش استعدادهای درخشان کشور گفت: ۸۸ هزار نفر برنامه علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و… در سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به وظیفه خطیر نخبگان در حل مشکلات جامعه اظهار کرد: رشد تمام ساحتی دانش‌آموزان مدارس سمپاد در دستور کار این سازمان قرار گرفته است و با اجرای ۵۵ هزار نفر برنامه متنوع در سال تحصیلی گذشته برای سال تحصیلی جدید نیز ۸۸ هزار نفر برنامه در این مدارس پیش‌بینی شده است. 

وی با بیان اجرای برنامه «همیار سمپاد» در کشور در جهت ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی در قبال دیگر دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: قرار است این برنامه جدید در گیلان از مدارس شبانه‌روزی آغاز شود. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر ضرورت عدالت آموزشی و ارائه امکانات به مدارس دخترانه و پسرانه خاطرنشان کرد: استفاده از همه ظرفیت‌های نیروی انسانی نقش مهمی در رشد و بالندگی کشور خواهد داشت. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این نشست اظهار کرد: سمپاد برآیند فعالیت مدارس دولتی و دانش‌آموزان سمپاد محصول فعالیت‌های علمی و فرهنگی مدارس دولتی هستند. محمد فائزی در بخش دیگری از سخنانش با تبیین واژه عدالت خاطرنشان کرد: عدالت به معنی تشابه نیست و به معنی قرار دادن هر چیزی در جایگاه مناسب خود است و در مدارس استعدادهای درخشان متناسب با ظرفیت دانش‌آموزان به آنان خدمات آموزشی و فرهنگی ارائه می‌شود. 

وی گفت: باید داشته‌ها و دستاوردهای مدارس سمپاد به مدارس دولتی انتقال پیدا کند و زمینه هم‌گرایی این نوع مدارس بیش از پیش فرهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز