خبرگزاری کار ایران

با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان هواشناسی و استانداری؛

زیرساخت‌های شبکه دیدبانی خراسان رضوی ارتقا می‌یابد/ توافق برای تاسیس ایستگاه هواشناسی در محدوده حرم امام رضا (ع)

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۴۷۰

سازمان هواشناسی کشور و استانداری خراسان رضوی برای ارتقای زیرساخت‌های شبکه دیدبانی هواشناسی در این استان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند که براساس یکی از مفاد آن، یک ایستگاه هواشناسی در محدوده حرم امام رضا (ع) تاسیس می‌شود.

به گزارش ایلنا، این تفاهم‌نامه همکاری پیش از ظهر امروز برای ارتقای زیرساخت‌های شبکه دیدبانی در خراسان رضوی بین سحر تاج‌بخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور و یعقوب‌علی نظری، استاندار خراسان رضوی به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، استانداری خراسان رضوی ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای احداث ساختمان و ایجاد زیرساخت‌های رادار هواشناسی استان را تامین می‌کند.

همچنین سازمان هواشناسی کشور متعهد شده است تا یک دستگاه «رادار» هواشناسی برای استان خراسان رضوی خریداری، نصب و راه‌اندازی کند.

از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به تامین اعتبار لازم برای تکمیل مرکز کالیبراسیون شرق کشور در شهرستان سبزوار اشاره کرد که استانداری خراسان رضوی اعتبار ۲۰ میلیارد ریال را برای این موضوع متعهد شده است.

همچنین براساس تفاهم‌نامه امضاشده میان سازمان هواشناسی کشور و استانداری خراسان رضوی، خدمات هواشناسی برای عامه مردم، به‌ویژه زائران و کاربران تخصصی این استان ارتقا می‌یابد.

بر این اساس، نرم‌افزار «هوای حرم» برای ارائه خدمات جوی به زائران حرم مطهر امام رضا (ع) با مشارکت سازمان هواشناسی کشور و استانداری خراسان رضوی تولید می‌شود.

در این پروژه مشترک، طرفین متعهد شده‌اند تا همکاری فنی به‌منظور تامین مکان و زیر ساخت‌های لازم برای تولید این سامانه را فراهم کنند.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان هواشناسی کشور، این سازمان همچنین متعهد شده است تا یک ایستگاه هواشناسی برای نصب در محدوده حرم مطهر امام رضا (ع) خریداری و راه‌اندازی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز