خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش مطرح کرد:

ساختاری در حال ایجاد است تا حق و حقوق مدیران مدارس را ارتقا دهیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۹۶۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه نقطه اتکای دولت و ملت در رشد، تعالی و پیشرفت کشور و کانون تربیت محله است. مدیران مدرسه مهم هستند و ساختاری هم در حال ایجاد است تا حق و حقوق مدیران مدارس را ارتقا دهیم.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در دیدار دبیران کل و اعضای شورای مرکزی تشکل‌های فرهنگیان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، با بیان اینکه همه ما نیازمند گفت‌وگو هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ها در تعلیم و تربیت باید نقش‌آفرینی کنند. ما نباید نقش قیم را ایفا کنیم. بخش قابل توجهی از تربیت بر عهده خانواده است و خانواده باید نقش‌آفرینی کند. در ساختار رسمی، خانواده کمرنگ شده بود و حال می‌خواهیم برگردانیم. باید از مردم برای ارتقای برخی از زیرساخت‌های تعلیم و تربیت کمک بگیریم. 

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید به مساله همگان تبدیل شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی است، باید اهمیت وزارت‌خانه آموزش و پرورش به طور خاص دیده شود. تمام حرف همه مسئولان این است که آموزش و پرورش باید مساله همگان باشد. 

وزیر آموزش و پرورش در این باره یادآور شد: برای نمونه در دو ماه اخیر سه تفاهم‌نامه با وزارت بهداشت امضا کرده‌ایم. در یکی از این تفاهم‌نامه‌ها درخواست کردیم که خانه‌های بهداشت با مدارس شبکه شوند. باید پزشک مدرسه را راه‌اندازی کرد. وقتی کل کشور در مدرسه است باید این اتفاق بیافتد. با وزارت اقتصاد هم تفاهم کرده‌ایم که بانک‌ها پای کار مدارس بیایند. باید سواد اقتصادی و مالی را از کودکی به دانش‌آموزان آموزش داد. به ترتیب وزرای دیگر هم خواهند آمد و همکاری جدی را با آن‌ها شروع خواهیم کرد. بنابراین تبدیل شدن آموزش و پرورش به مساله اصلی کشور مسیری است که از روز اول دنبال کرده‌ایم و باید دنبال کنیم و توفیقاتی هم در این زمینه داشته‌ایم. 

عضو کابینه دولت مردمی با یادآوری اینکه طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه نقطه اتکای دولت و ملت در رشد، تعالی و پیشرفت کشور و کانون تربیت محله است، افزود: مدیران مدرسه مهم هستند و ساختاری هم در حال ایجاد است تا حق و حقوق مدیران مدارس را ارتقا دهیم. 

دبیران کل و اعضای شورای مرکزی تشکل‌های فرهنگیان در این دیدار ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در رابطه با فرهنگیان در دو سال اخیر و نیز فعالیت‌ها و اقدامات امیدوارکننده وزیر فعلی آموزش و پرورش، پیشنهادات و انتظارات خود را نیز با رضامراد صحرایی در میان گذاشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز