خبرگزاری کار ایران

مرکز آموزش تخصصی آتش‌نشانان استان تهران افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۲۰۶

همزمان با گرامیداشت مقام آتش‌نشانان در کشور، مرکز آموزش تخصصی آتش‌نشانان استان تهران در اسلامشهر افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، مسعود احمدی سرپرست دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور که به همراه تعدادی از مدیران استانی و محلی در مراسم بزرگداشت آتش‌نشانان و همچنین افتتاح مرکز آموزش تخصصی آتش‌نشانان استان تهران در اسلامشهر شرکت کرده بود، با تشکر از زحمات و رشادت‌های آتش‌نشانان، شغل آتش‌نشانی را یکی از مهمترین مشاغل دانست و ضرورت توجه به مطالبات قانونی آتش‌نشانان را خواستار شد. 

مدیریت سالانه ۲۵۰ هزار عملیات توسط آتش‌نشانی ها در کشور 

احمدی گفت: به‌ صورت میانگین در طول سال ۲۵۰ هزار عملیات توسط آتش‌نشانی‌ها مدیریت می شود و طی سالهای گذشته موضوع ایمنی ساختمان‌ها مورد توجه قرار گرفته است و در کاربری‌های مسکونی آمار آتش‌سوزی رو به کاهش است. البته آمار حوادث آتش‌سوزی در فضاهای سبز و مراتع و جنگل‌ها بالا رفته است که نیازمند توجه به نکات پیشگیرانه در این حوزه است.

وی در زمینه تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات تخصصی آتش نشانی ها اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱۰ دستگاه خودرو آتش‌نشانی نیمه‌سنگین و سنگین و ۱۱ دستگاه نردبان آتش‌نشانی، همچنین ۵۰۰ دستگاه ست تجهیزات حفاظت فردی و ۷۰ دستگاه ست امداد و نجات توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خریداری و بین شهرداری‌ها توزیع شده است.

سرپرست دفتر محیط زیست و خدمات شهری اظهار امیدواری کرد که امسال نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان  این امکان برای خرید و توزیع ماشین آلات فراهم شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، احمدی با اشاره به اینکه موضوع تأمین نردبان از طریق شرکت‌های تولیدکننده داخلی نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: در چند مرحله مباحث فنی خودروی نردبان‌دار آتش‌نشانی تولید داخلی مورد بررسی قرار گرفته است و امیدواریم با ارتقای دانش بومی و شرکت های دانش بنیان در آینده ای نزدیک شاهد تولید خودروهای نردبان‌دار آتش نشانی در کشور باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز