خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

جولان موش‌ها در محله جوادیه/ لزوم نظافت بهتر معابر و رفع سد معبر در سطح محله

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۲۵

عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از جولان موش‌ها در محله جوادیه گفت: نظافت بهتر معابر، جمع‌آوری زباله‌ها و ضایعات، کاهش آلودگی‌های صوتی ناشی از ساخت‌وساز، رفع سد معبر، طعمه‌گذاری برای موش‌ها، آبیاری درختان باغچه‌ها و رفع خطر درختان خشک از جمله درخواست‌های مردم در بیشتر محلات از جمله محله جوادیه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در نطق امروز خود در جریان برگزاری یکصد و هشتادمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران به ارائه گزارش از وضعیت محله جوادیه در منطقه ۱۴ پایتخت پرداخت و گفت: ۱۴ محله از ۲۱ محله منطقه ۱۴ جزو ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار کشور قرار دارد که محله جوادیه نیز یکی از آنها است.

وی با بیان این که محله جوادیه ۲۸ هزار نفر جمعیت دارد، افزود: از ۱۶ هکتار بافت فرسوده ناحیه ۲ منطقه ۱۴، بیش از ۴۰ درصد از آن در محله شیوا و جوادیه واقع شده است. همچنین تنها فضای سبز محله جوادیه، یک باغ گل است که متعلق به سازمان اوقاف است که اگر شهرداری تهران نسبت به خریداری و تهاتر این ملک اقدام کند، می‌توان آن را به بوستان تبدیل کرد.

امانی با انتقاد از جولان موش‌ها در محله جوادیه، تاکید کرد: نیروهای سازمان پسماند برای نظارت بر عملکرد پیمانکاران در مناطق حضور دارند تا روند فعالیت آنها را بررسی کنند. با این حال، نظافت بهتر معابر، جمع‌آوری زباله‌ها و ضایعات، کاهش آلودگی‌های صوتی ناشی از ساخت‌وساز، رفع سد معبر، طعمه‌گذاری برای موش‌ها، آبیاری درختان باغچه‌ها و رفع خطر درختان خشک از جمله درخواست‌های مردم در بیشتر محلات از جمله محله جوادیه است که در سامانه ۱۳۷ شهرداری به ثبت رسیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که امسال یک هزار و ۲۰۰ تن آسفالت در محله جوادیه توزیع و نزدیک ۱۰ هزار متر نهر نیز ساماندهی شده است، اظهار داشت: شهروندان محله جوادیه از وضعیت آسفالت معابر رضایت داشتند، البته هنوز پیاده‌روها آسفالت نشده‌اند که باید در این زمینه اقدام شود.

وی با اشاره به نگرانی مردم محله نسبت به ساماندهی اتباع بیگانه، خاطرنشان کرد: در محله جوادیه ۲۰۰ خانوار از اتباع زندگی می‌کنند که باید ساماندهی شوند. همچنین تکمیل آسفالت خیابان‌ها، جمع‌آوری معتادان متجاهر، رفع سد معبر در میدان شهید بروجردی، تامین روشنایی معابر، نظافت و جمع‌آوری زباله‌ها و مواردی از این قبیل از جمله درخواست‌های مردم در محله جوادیه است.

امکان توافق با اوقاف برای تهاتر باغ گل محله جوادیه وجود ندارد  

در ادامه این جلسه، امیر یزدی، شهردار منطقه ۱۴ تهران نیز در واکنش به سخنان امانی گفت: ما پس از تذکراتی که به دنبال بازدید اعضای شورا ارائه می‌شود، موارد را پیگیری می‌کنیم و همین پیگیری برای رفع مشکلات، وضعیت محلات را بهبود می‌بخشد.

وی افزود: فرسودگی بسیار زیادی در برخی محلات منطقه ۱۴ وجود دارد و نیاز است که به طور جدی به آن پرداخته شود. مردم این منطقه، ۲ هزار و ۵۰۰ شهید به انقلاب تقدیم کرده‌اند و بسیاری از خانواده‌های شهدا در منطقه ۱۴ ساکن هستند و انتظار می‌رود که بیش از پیش به محلات این منطقه توجه شود.

یزدی با بیان این که محله جوادیه، آسیب‌دیده، فرسوده و پر از مشکل است، یادآور شد: باغ گل موجود در محله اجاره ۹۹ ساله اوقاف است و اجاره‌هایی به این شکل، به نوعی شبیه به مالکیت است و امکان توافق برای تهاتر آن وجود ندارد.

شهردار منطقه ۱۴ تاکید کرد: بیمارستانی در محله دولاب در حال ساخت است که زمینی مقابل آن قرار دارد که آن هم اجاره ۹۹ ساله سازمان اوقاف است. پیگیری‌هایی داشتیم که ۶۰ تا ۷۰ درصد از این زمین را از مستاجر دریافت کنیم تا پارکینگ بیمارستان تامین شود.

وی با اشاره به دیوارکشی در یک فضای بی‌دفاع شهری در محله جوادیه، عنوان کرد: یکی از مشکلات منطقه وجود نهرهای فراوان است و با توجه به شیب بسیار کم، شدت آب‌ماندگی در منطقه زیاد است که باعث ایجاد بوی متعفن می‌شود؛ لذا براساس مطالعات آب‌های سطحی، برنامه‌ریزی شده است که برخی نهرها جمع‌آوری شوند که ۹ هزار و ۵۰۰ نهر در همین راستا جمع شده است.

یزدی در پایان با اشاره به اقدام شهرداری منطقه ۱۴ برای نصب زباله‌گیر در محلات برای جمع‌آوری زباله‌های نهرها، اظهار کرد: امیدواریم برای انجام اقدامات بیشتر در منطقه در بودجه سال آینده تجدید نظر صورت بگیرد تا بتوانیم مشکلات بیشتری را در منطقه برطرف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز