خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اقدامات پلیس راهور برای مدیریت ترافیک تهران در دو هفته اول مهر/ اجرای کامل طرح شناورسازی، کمک مهمی به کاهش بار ترافیکی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۷۳۶

رئیس پلیس راهور پایتخت ضمن تشریح اقدامات این مجموعه برای مدیریت شرایط ترافیکی تهران در دو هفته ابتدایی مهرماه، گفت: اجرای کامل طرح شناورسازی ساعات کار ادارات و پایبند بودن نهادهای دولتی و عمومی به این طرح، کمک مهمی در کاهش بار ترافیکی شهر تهران به پلیس می‌کند.

«سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور»، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح اقدامات پلیس راهور پایتخت برای مدیریت شرایط ترافیکی شهر تهران در دو هفته ابتدایی بعد از بازگشایی مدارس توضیح داد: پلیس راهنمایی و رانندگی از دو ماه قبل از بازگشایی مراکز آموزشی، برای مدیریت ترافیک پایتخت در دو هفته ابتدایی مهرماه برنامه‌ریزی کرده بود؛ به نحوی که ما تمام مدارسی را که در حاشیه معابر اصلی تهران قرار گرفته‌اند، شناسایی کرده‌ایم و از روز اول مهر، نیروهای پلیس راهور در ساعات صبح و بعد از ظهر در کنار این مدارس مستقر هستند. 

وی افزود: در برخی محلات شهر تهران، تراکم بالای مدارس وجود دارد؛ مثلا در منطقه یک در حوالی میدان حجازی، خیابان موسیوند و خیابان شیبانی یا در منطقه ۴ در خیابان‌های توحیدی، اسلامی و پایدارفرد یا در منطقه ۳ در خیابان‌های کی‌نژاد و یخچال، شاهد تجمیع مراکز آموزشی هستیم که البته این وضعیت در بسیاری از محلات دیگر پایتخت نیز مشاهده می‌شود. متاسفانه در چنین محلاتی، معمولا ظرفیت معابر نیز پایین است که این مساله به افزایش تراکم ترافیک دامن می‌زند و خواه ناخواه در فصل بازگشایی مدارس بخصوص در دو هفته اول مهر شاهد تشدید ترافیک در این‌گونه محلات هستیم. 

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با این وجود، پلیس از قبل از مهرماه، پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده بود و از زمان بازگشایی مدارس نیز نیروهای خود را با هدف روان‌سازی ترافیک در نقاط پیش‌بینی‌شده مستقر کرده‌ایم و این نیروها بخصوص در ساعات شروع و پایان فعالیت مدارس در محل‌های مورد نظر حضور دارند. استقرار این نیروها باعث شده است که در دو هفته اول مهرماه، مشکل خاصی از نظر ترافیکی در مقابل بیشتر مدارس تهران نداشته باشیم، اما به هر حال در شروع نیمه دوم سال، همواره شاهد افزایش بار ترافیکی پایتخت هستیم که امسال نیز این اتفاق رخ داده و حجم ترافیک در اغلب محورهای شهر تهران بیشتر شده است. 

افزایش نزدیک به ۳۰ درصدی ترافیک تهران در دو هفته اول مهر

موسوی‌پور با بیان این که در دو هفته ابتدایی مهرماه، ترافیک شهر تهران نزدیک به ۳۰ درصد نسبت به شرایط متوسط شهریورماه افزایش یافته است، عنوان کرد: با کنترل و نظارت پلیس راهور تهران بزرگ و البته همکاری سایر نهادهای ذی‌مدخل در حوزه مدیریت ترافیک و مساعدت شهروندان عزیز، در مجموع در دو هفته ابتدایی مهرماه ۱۴۰۲، شاهد وضعیت نسبتا مناسبی از نظر شرایط ترافیکی در پایتخت بوده‌ایم، اگرچه نمی‌توان سنگین شدن بار ترافیکی در طول این مدت را انکار کرد، اما معتقدیم هرچقدر ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران بیشتر توسعه یابد، قطعا در سال‌های آینده از میزان تشدید ترافیک در دو هفته ابتدایی مهرماه کاسته خواهد شد. 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، اجرای کامل طرح شناورسازی ساعات کار ادارات را نیز در بهبود وضعیت ترافیکی پایتخت مؤثر دانست و گفت: اگر این طرح به صورت کامل اجرایی شود و تمام نهادهای دولتی و عمومی پایتخت به آن پایبند باشند، کمک مهمی در کاهش بار ترافیکی به پلیس خواهد شد. همچنین با همکاری شهرداری تهران در نظر داریم که تغییراتی را در نحوه محاسبه عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک اعمال کنیم که این مساله نیز به کاهش بار ترافیکی مرکز شهر در سال‌های آتی کمک خواهد کرد. 

ممنوعیت تردد صبحگاهی کامیون‌ها در دو هفته ابتدایی مهرماه

موسوی‌پور با تاکید بر این که اعمال ممنوعیت تردد صبحگاهی برای کامیون‌ها در سطح شهر تهران، از جمله مهمترین اقدامات پلیس راهور پایتخت برای کاهش بار ترافیکی در ایام بازگشایی مدارس بوده است، اظهار داشت: با پیشنهاد پلیس راهور و براساس مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، تردد کامیون‌ها از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح در دو هفته ابتدایی مهرماه در سطح شهر ممنوع است و همکاران پلیس راهنمایی و رانندگی در ۷۰ نقطه از پایتخت مستقر شده‌اند که در طول این مدت مانع تردد صبحگاهی کامیون‌ها شوند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش مهمی از ترافیک صبحگاهی پایتخت مربوط به توقف کامیون‌ها در ساعات ابتدایی روز در مقابل مغازه‌ها و فروشگاه‌ها در خیابان‌های اصلی است و قطعا جلوگیری از تردد صبحگاهی این وسایل نقلیه، تا حد زیادی می‌تواند به روان‌سازی ترافیک شهر تهران در دو هفته اول مهر کمک کند. به همین دلیل، برای اطمینان از عدم تردد کامیون‌ها در ساعات ابتدایی صبح، مبدأ تردد این وسایله نقلیه را در سطح پایتخت شناسایی کرده‌ایم و در بازه زمانی یکم تا ۱۵ مهر، از مبدأ اجازه نمی‌دهیم که کامیون‌ها از ساعت ۶ تا ۱۰ صبح در سطح شهر تردد کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز