خبرگزاری کار ایران

بارش پراکنده باران در تهران/ کاهش محسوس دما از پنجشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۸۶۱

اداره‌کل هواشناسی استان تهران از بارش پراکنده باران در سطح استان از سه‌شنبه (۱۸ مهرماه) و کاهش محسوس دما از پنجشنبه (۲۰ مهرماه) خبر داد.

به گزارش ایلنا، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران، طی پنج روز آینده این استان آسمانی صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با افزایش ابر و وزش باد خواهد داشت.

از فردا شب تا روز پنجشنبه (۱۷ تا ۲۰ مهر) به تناوب در بعضی ساعات وزش باد شدید در نیمه‌ جنوبی و غربی استان، گاهی وزش باد خیلی شدید و خیزش موقت گرد و خاک مورد انتظار است.

از بعد از ظهر روز سه‌شنبه تا روز پنجشنبه (۱۸ تا ۲۰ مهر) در بعضی ساعات در سطح استان تهران بارش پراکنده باران، در ارتفاعات و نواحی غربی گاهی رگبار و رعد و برق و در قله‌ها با احتمال بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره‌کل هواشناسی استان تهران، روز دوشنبه افزایش نسبی دما و روز پنجشنبه کاهش محسوس دما در سطح استان مورد انتظار است.

آسمان شهر تهران فردا (۱۷ مهر) صاف و از بعد از ظهر افزایش سرعت باد با حداقل دمای ۱۶  و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و در روز سه‌شنبه (۱۸ مهر) صاف و کمی ابری تا نیمه‌ابری و گاهی همراه با وزش باد شدید و از اواخر وقت بارش پراکنده با حداقل دمای  ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

لازم به ذکر است که اداره‌کل هواشناسی استان با صدور هشدار سطح زرد از افزایش گرادیان فشاری، ناپایداری متناوب و رگبار پراکنده باران از عصر دوشنبه تا پنجشنبه (۱۷ تا ۲۰ مهر)، رگبار پراکنده باران با احتمال رعد و برق در سطح استان از اواخر وقت سه‌شنبه تا صبح جمعه (۱۸ تا ۲۱ مهر)، وزش باد شدید گاهی خیلی شدید و در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک و احتمال کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید از عصر دوشنبه تا پنجشنبه (۱۷ تا ۲۰ مهر) و همچنین کاهش محسوس دما در سطح استان از پنجشنبه تا جمعه (۲۰ تا ۲۱ مهر) خبر داده است. 

این شرایط جوی روز دوشنبه در نیمه‌جنوبی و مناطق غربی و شمال شرق، سه‌شنبه در نیمه‌جنوبی و مناطق غربی، چهارشنبه در سطح استان تهران و پنجشنبه در نیمه‌جنوبی و مناطق غربی و شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به احتمال وزش باد شدید تا خیلی شدید، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت و سست مانند داربست‌ها یا خسارت به سازه‌های واقع در ارتفاع مانند تابلوهای تبلیغاتی احتمال شکستن درختان کهنسال، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد و امکان انتقال گرد و غبار از استان‌های مجاور مورد انتظار است.

اداره‌کل هواشناسی استان تهران برای جلوگیری از آسیب‌های ناشی از این شرایط جوی، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب از تردد غیر ضروری در فضای باز به‌ویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال، اطمینان از استحکام پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای به‌ویژه در نواحی کوهستانی را توصیه کرده است. 

گفتنی است، ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۳ درجه سانتی‌گراد، خنک ‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز