خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور اعلام کرد:

واگذاری تاکسی‌های ون و بیمه رانندگان تاکسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۹۱۵

وزیر کشور در حاشیه حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری، از انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی و سازوکارهای آن تا تقسیمات کشوری، واگذاری تاکسی های ون و کارت هوشمند ملی به خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره رویداد بزرگ ملی گفت: مهمترین واقعه امسال، انتخابات است که ان شاالله در ۱۱ اسفند برگزار خواهد شد. انتخابات نقطه حساسی است که برای تعیین سرنوشت و دخالت مردم در نحوه اداره کشور رخ می دهد. جمهوری اسلامی این افتخار را دارد که در طول ۴۴ سال گذشته بالغ بر ۴۰ انتخابات برگزار کرده و مردم سالاری دینی و دموکراسی به معنای واقعی از طریق صندوق های انتخابات در کشور ما جریان داشته است.

وحیدی افزود: اولین مسئولیت بزرگ کسانی که به کشورشان و آینده آن علاقمند هستند این است که فضا و بستر را برای مشارکت هر چه بیشتر مردم عزیزمان فراهم کنند. مراقبت شود که با حرف های ناصحیح و ایجاد یاس، تلاش نکنند مردم را نسبت به حضور در انتخابات منصرف کنند. بحث اول و مساله مهم کشور، مشارکت گسترده مردم است که موجب اقتدار کشور و تامین منافع ملی می شود و دشمنان این نظام و کشور را عقب می راند.

طیف‌های مختلف در انتخابات حضور دارند

وزیر کشور درباره سازوکارهای انتخاباتی تصریح کرد: در حوزه های اجرایی نیز بحمدالله کارها خیلی خوب و طبق زمانبندی هایی که قانون مشخص کرده، انجام شده است. هیات اجرایی مرکزی در وزارت کشور شکل گرفته و در همه استان ها و فرمانداری های شهرستان ها و بخشداری ها نیز این هیات ها تشکیل شده است.

وحیدی خاطرنشان کرد: ما  برای ۲۷ مهرماه آماده می شویم که موعد ثبت نام نهایی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص حضور چهره های مطرح در این دوره، گفت: در این مرحله حضور گسترده داوطلبان را داشتیم که پیش تر، چنین حضوری را شاهد نبودیم. از همه طیف های فکری و سیاسی کشور و نحله ها و مکاتب اندیشه ای مختلف در میان داوطلبان این دوره انتخابات حضور دارند و ما تقریبا یک حضور همگانی را شاهدیم.

وزیر کشور درباره ترکیب داوطلبان نمایندگی مجلس امسال گفت: تعدادی از کسانی که قبلا وزیر یا استاندار، نماینده مجلس، مدیرکل بودند نیز تعداد بسیار زیادی در میان داوطلبان این دوره داریم.

ابعاد الکترونیک انتخابات

وحیدی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات الکترونیکی افزود: فرایند انتخابات در ۲۵ مرحله رخ می دهد که قبل، حین و بعد از انتخابات اتفاق می افتد. بسیاری از این فرایندها الکترونیکی است. آنچه مردم در فرایند الکترونیکی، بیشتر با آن مواجه خواهند بود بحث احراز هویت و نیز صندوق های هوشمند است.

وزیر کشور تاکید کرد: احراز هویت حتما الکترونیکی خواهد بود و درباره صندوق های هوشمند رای گیری باید با شورای محترم نگهبان به نتیجه برسیم. در بخش هایی که به اتفاق به نتیجه رسیدیم تلاش می کنیم که نه در همه حوزه ها اما در بعضی حوزه ها به شکل نمونه ای، صندوق های هوشمند را داشته باشیم که اخذ رای هم به شکل الکترونیکی صورت گیرد.

تقسیمات کشوری شادی مردم را به دنبال داشت

وزیر کشور در جواب پرسشی درباره موضوع تقسیمات کشوری گفت: مبنای تبدیل بخش به شهرستان در دولت سیزدهم، هم ضرورت و نیاز مردم ملاک اصلی ما بوده است و هم رعایت ضوابط قانونی تقسیمات کشوری. دولت نسبت به مدت‌های مشابه قبل، خیلی قوی و مثبت با درخواست های تقسیمات کشوری تعامل کرد. تقسیمات کشوری، شادی گسترده مردم را نیز به دنبال داشت.

واگذاری تاکسی‌های ون و بیمه رانندگان

وحیدی در بخش دیگری از گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: درباره تاکسی های ون، ما در وزارت کشور برای نوسازی ناوگان اقدام کردیم و همکاران ما در سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، قراردادهای خوبی را با شرکت‌های داخلی بستند و تعداد قابل توجهی ون از طریق شهرداری ها به کسانی که ون های فرسوده داشتند، تحویل شد.

وی اظهار کرد: این روند همچنان ادامه دارد، اما این کار باید توسعه پیدا کند که در دستور کار است. موضوع تبدیل به احسن ون تاکسی ها، اتفاق خوبی است که بعد از چندین سال وقفه انجام شد بویژه آنکه بعضی رانندگان این مساله را با من درمیان گذاشته بودند که درست است و حق هم با این قشر زحمت کش جامعه است.

وزیر کشور افزود: براساس قرارداد منعقده می بایست حدود ۵ هزار ون تامین شود. در حال حاضر بخشی از این ون ها تحویل شده و در ایام اربعین هم کمک خوبی در جابجایی و حمل و نقل زائران کردند و بخش دیگری از این ون ها هم به مرور توزیع می شود.

وحیدی در خصوص بیمه رانندگان تاکسی نیز گفت: ما در حال حاضر بیشتر از تعداد رانندگان تاکسی، بیمه شده داریم. با این حال تعدادی از رانندگان عزیز ما هنوز بیمه نشده اند که باید پالایش شود و کسانی که واقعا راننده تاکسی نیستند (اما از بیمه آن استفاده می کنند) خط بخورند و رانندگان تاکسی واقعی بیمه شوند.

کارت ملی هوشمند یک عقب ماندگی تاریخی داشت

به گفته وزیر کشور، کارت ملی هوشمند یک عقب ماندگی تاریخی داشت که در این دولت بحمدالله برطرف شد، به این معنا که بیش از ۱۰ میلیون کارت هوشمند باید صادر و تحویل می شد که در این دولت انجام شد؛ کارت های هوشمندی که قرار است از نو صادر شود نیز در دستور کار است.

وحیدی از روند کار سازمان ثبت احوال به عنوان مسئول این پروژه ابراز رضایت کرد و گفت: سازمان ثبت احوال، کارهایی که از سابق مانده بود را صفر کرد اما طبیعتا این مساله، دائمی است، زیرا موضوع کارت هوشمند همواره برقرار است. من گزارش منفی در این باره ندیدم.

شهرک های ساحلی در قالب نهضت ملی مسکن

وی در خصوص موضوع شهرک های ساحلی نیز به خبرنگاران گفت: سواحل ما ظرفیت های بسیار خوبی هم برای اشتغال و هم برای اسکان دارد. از طرف دیگر در تولید مسکن و نهضت ملی مسکن یکی از نقاط مد نظر، این بود که اگر کسانی که مایلند و آمادگی دارند با توجه به ظرفیت این شهرک های ساحلی و زمین کافی، به این شهرک ها بروند. این در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که در قالب نهضت ملی مسکن این شهرک ها را طراحی کردند که ان شاالله بتوانند این موضوع را دنبال کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز