خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر تدوین استانداردهای بیمه‌ای خبر داد:

پیگیری پوشش داروهای خوراکی بیماران دیابتی توسط بیمه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۷۲۳

مدیرکل دفتر خرید راهبردی و تدوین استانداردهای بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات دارویار یا بسته بیماران صعب‌العلاج پیش از این در سامانه‌های سازمان پیاده‌سازی شده و نکته‌ای که اکنون در حال پیگیری است، مربوط به پوشش داروهای خوراکی بیماران دیابتی است.

به گزارش ایلنا، حنان حاج‌محمودی با اشاره به تغییرات ساختاری اخیر سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تغییراتی که در ساختار سازمان ایجاد و اولویتی که به بحث خرید راهبردی خدمات داده شد، این اداره‌کل از خردادماه سال جاری فعالیت خود را شروع کرده است. 

مدیرکل دفتر خرید راهبردی و تدوین استانداردهای بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران با بیان این که سازمان‌های بیمه‌گر می‌توانند با پوشش بیمه‌ای خدمات سلامت در حوزه‌های پیشگیری، درمان و خدمات تشخیصی، نحوه ارائه آنها را مطابق استانداردهای اعلامی وزارت بهداشت هدایت کنند، اظهار داشت: خرید راهبردی سازمان‌های بیمه‌گر می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های مردم و افزایش دسترسی آنها به خدمات شود و از سوی دیگر، تقاضاهای القایی را کاهش دهد.

وی افزود: موضوعی که در اداره‌کل خرید راهبردی و تدوین استانداردهای بیمه‌ای پیگیری می‌شود، پوشش خدمات جدید و بازنگری خدمات تحت پوشش بیمه است که پیشنهادات لازم در این خصوص به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارائه می‌شود. این موارد با رویکرد کاهش قیمت خدمات و رساندن خدمات به دست افراد بیمه‌شده واقعی طراحی می‌شود.

مدیرکل دفتر خرید راهبردی و تدوین استانداردهای بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران درباره خدمات دارویار نیز توضیح داد: خدمات دارویار یا بسته بیماران صعب‌العلاج پیش از این در سامانه‌های سازمان پیاده‌سازی شده و نکته‌ای که اکنون در حال پیگیری است، مربوط به پوشش داروهای خوراکی بیماران دیابتی است. با توجه به عوارضی همچون مشکلات عروقی، آسیب‌های کلیوی، بیماری‌های قلبی و پای دیابتی که عدم کنترل قند خون برای بیماران دیابتی ایجاد می‌کند، در صورتی که این خدمات منجر به کنترل درمان دیابت شود به نوعی خدمات پیشگیرانه نیز محسوب می‌شود.

براساس گزارش پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، حاج‌محمودی در پایان خاطرنشان کرد: در مواردی پیش می آید که پزشکان دارویی را تجویز می‌کنند که بیمه‌شدگان در پرداخت هزینه‌های آن با مشکل مواجه هستند، بنابراین ممکن است از پزشک بخواهند آن دارو را برای آنها تجویز نکند. لذا شورای عالی بیمه در یک بازنگری در بسته خدمات بیماران دیابتی مقرر کرد تا در یک فراخوان از شرکت‌های دارویی، قیمت‌های این داروها کاهش یابد و این داروها با همکاری وزارت بهداشت، به دست مصرف‌کننده نهایی در مراکز بهداشتی درمانی رسانده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز