خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کاهش بیش از ۴ درصدی وقوع انواع سرقت در تهران در ۶ ماه ابتدایی ۱۴۰۲/ دستگیری گسترده اراذل و اوباش در هفته‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۷۶۴

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با تاکید بر دستگیری گسترده اراذل و اوباش در سطح تهران بزرگ در هفته‌های اخیر گفت: در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش بیش از ۴ درصدی وقوع سرعت در سطح تهران بزرگ بوده‌ایم.

سردار «علی ولی‌پور گودرزی»، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر این که پلیس در سال ۱۴۰۲ در راستای رسیدگی به مطالبات شهروندان، تشدید مقابله با سرقت را در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: آمارهای پلیس نشان می‌دهد که با توجه به اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه انجام‌شده، در شش ماه نخست سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش بیش از ۴ درصدی وقوع سرقت در سطح تهران بزرگ بوده‌ایم.

وی افزود: میزان کاهش وقوع سرقت در برخی انواع سرقت‌ها بخصوص سرقت‌های مهم حتی بیشتر است، به نحوی که آمار سرقت منزل در سطح پایتخت در شش ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۰ درصد کمتر شده است. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: دستگیری‌های هدفمند، تحت رصد قرار دادن سارقان سابقه‌دار و همچنین برخورد با مالخرها برای قطع زنجیره سرقت، انجام اقدامات هوشمندانه و پیشگیرانه و دیگر تدابیر ابلاغ‌شده توسط فرمانده محترم فراجا، خوشبختانه توانسته‌ایم به آمار قابل قبولی در زمینه کاهش سرقت دست پیدا کنیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: یکی از علل اصلی کاهش سرقت در تهران در سال جاری این است که براساس تدبیر فرمانده محترم انتظامی تهران بزرگ، پرونده‌های مربوط به جرایم مهم بخصوص جرایم باندی به‌سرعت در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار داده می‌شود و این پلیس تخصصی نیز با دقت بالایی به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کند. 

ولی‌پور گودرزی همچنین با اشاره به افزایش قدرت پلیس تهران در کشف سرقت در سال جاری، اظهار داشت: براساس آمارها، میزان کشف سرقت توسط بخش‌های مختلف پلیس تهران بزرگ در سال جاری نسبت به سال گذشته به صورت میانگین ۵۰ درصد افزایش یافته است. ما معتقدیم بهترین راه پیشگیری، کشف خوب و هدفمند سرقت‌ها است که در سال ۱۴۰۲ به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در پایان به تشدید برخورد پلیس با اراذل و اوباش در سطح تهران بزرگ در هفته‌های اخیر، اشاره کرد و گفت: در این طرح، اولویت پلیس پایتخت، برخورد با اراذل و اوباشی که امنیت و آسایش مردم را در محلات تهران با مشکل مواجه کرده‌اند یا در جرایمی مثل سرقت، مواد مخدر و نزاع و درگیری نقش دارند که خوشبختانه در هفته‌های گذشته دستگیری‌های گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز