خبرگزاری کار ایران

پروژه‌های مشترک بین دانشگاه شریف و سازمان منطقه آزاد کیش بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۲۳۷

در نشستی با حضور رئیس دانشگاه صنعتی شریف و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، پیرامون پروژه‌های پیشنهادی دانشگاه شریف و ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد کیش گفتگو و تبادل نظر شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، نشستی با حضور؛ رسول جلیلی رئیس دانشگاه شریف، رحیم سرهنگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محمدجعفر عبدخدایی مشاور رئیس دانشگاه، دکتر عباسپور رئیس کمیته‌های علمی و اجرایی کنفرانس ICERS2024، غفاری رئیس پردیس کیش دانشگاه شریف، در محل ساختمان ریاست دانشگاه برگزار شد. 

در ابتدای جلسه جلیلی با تاکید بر اهمیت ارتباط سازنده با دانشگاه سازمان ملل متحد، از تلاش‌های مسئولین ذی‌ربط دانشگاه شریف جهت ایجاد زمینه‌های همکاری مشترک با این دانشگاه سخن گفت. همچنین با توجه به ظرفیت‌های موجود در زمینه انرژی و هدف‌های توسعه پایدار (SDGs)، انگیزه‌های ساخت و ایجاد انستیتوی پانزدهم سازمان ملل متحد در کشور ایران را برشمرد. 

در این جلسه پیرامون پروژه‌های پیشنهادی دانشگاه صنعتی شریف و ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد کیش گفتگو شد. «طرح ساخت زیر دریایی با سقف شیشه‌ای» به منظور جذب سرمایه‌های گردشگری-اقتصادی منطقه با سرپرستی و مدیریت دکتر عباسپور، از جمله طرح‌های پیشنهادی بود که سرهنگی ضمن استقبال از این موضوع گفت: از چنین طرح‌هایی می‌توان به عنوان فرصت‌های توسعه منطقه آزاد کیش استفاده کرد. 

لزوم مطالعات زیست محیطی دریایی به منظور حفظ ارزش‌های زیست محیطی از جمله مرجان‌های زنده کف دریا از موارد دیگری بود که سرهنگی بر آن تاکید کرد. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام آمادگی در زمینه‌های گردشگری، پایداری شهری، نفت، گاز و پتروشیمی و اقتصاد دریا مبنا، ابراز امیدواری کرد که پروژه‌های احتمالی مشترک بین دانشگاه و منطقه آزاد کیش گامی موثر در جهت رسیدن به اهداف این همکاری باشد. 

این گفتگو با بررسی موضوعاتی نظیر شناسایی مکان‌های بهینه جهت استقرار واحدهای آب شیرین کن با توجه به پهنه‌های حساس زیست محیطی در جزیره ادامه یافت. 

سپس عباسپور با بررسی مزیت‌های علمی، اقتصادی و سیاسی که با برگزاری کنفرانس بین‌المللی انرژی، تاب‌آوری و پایداری در سطح منطقه و جهانی برای کشور داراست، اهمیت ابعاد مختلف این کنفرانس را بازگو کرد و افزود: با ایجاد ارتباطاتی با سازمان‌ها و انجمن‌های علمی بین‌المللی و همکاری صنایع بزرگ داخلی و خارجی با دانشگاه، می‌توان ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای همکاری‌های علمی و اقتصادی در داخل کشور با مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی پایه‌گذاری کرد. 

در ادامه غفاری رئیس پردیس کیش با بیان ظرفیت‌های ایجاد شده در بخش گردشگری حوزه سلامت، زمینه‌های مناسب جهت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ناباروری، عوارض ناشی از سکته و خدمات توانبخشی را در مقایسه با سایر کشورهای منطقه با توجه به مزیت‌های رقابتی برشمرد و از همکاری‌های انجام شده تاکنون با هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر و پژوهشگاه رویان به عنوان پروژه‌های موفق یاد کرد. 

پس از آن عبدخدایی با در نظر گرفتن اهمیت ارتباط سازنده با دانشگاه سازمان ملل متحد و رویکرد این دانشگاه در تشکیل Think Tank (اتاق فکر) و مشارکت و همکاری با بخش‌های صنعتی که به عنوان پروژه‌های حاصل از این همفکری‌ها به دست می‌آید، به مزیت‌های همکاری با این دانشگاه اشاره کرد و افزود: اثرات این همکاری‌ها می‌تواند در آینده باعث پایداری و ثبات بیشتر علمی، اقتصادی و سیاسی کشور شود. 

در انتهای جلسه مقرر شد تا کارگروهی به منظور پیگیری مذاکرات و توافقات صورت گرفته تشکیل شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز