خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد:

بازداشت ۲۲۰ سارق حرفه‌ای و مالخر در تهران/خانه خود را به عنوان صندوق امانات یا شعبه‌ای از بانک در نظر نگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۳۳۹

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۲۰ سارق حرفه‌ای و مالخر در تهران خبر داد و گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم که از خرید گاوصندوق‌های سبک پرهیز کنند، زیرا سارقان می‌توانند این گاوصندوق‌ها را به‌راحتی از منزل مردم خارج کنند و تمام اموال و اسناد مهم آنها را یک‌جا بدزدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان در حاشیه طرح تشدید مبارزه با سارقان و خریداران اموال مسروقه که طرح امروز در مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: از مدتی قبل همکاران من در پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و طرح تشدید برخورد علیه سارقان و مالخران اموال مسروقه را کلید زدند که در روزهای اخیر این طرح از فاز عملیاتی و اطلاعاتی به مرحله اجرا درآمد که در جریان آن ۲۲۰ سارق حرفه‌ای و مالخر در تهران بازداشت شدند. 

وی افزود: ۱۴۰ نفر از دستگیرشدگان جزو سارقانی بودند که پیش از این نیز سابقه بازداشت داشته‌اند. در اجرای این طرح در مجموع ۵۳ باند سرقت خودرو، موتورسیکلت، منزل و سرقت‌های مسلحانه منهدم و اعضای آنها بازداشت شدند. 

وی با تاکید بر تداوم تشدید برخورد با سارقان و مالخرها در سطح پایتخت، گفت: پلیس طبق قولی که به مردم داده است و در راستای تاکیدات فرمانده محترم فراجا به طور جدی با سارقان و همچنین خریداران اموال مسروقه به عنوان افرادی که تکمیل‌کننده چرخه سرقت هستند، برخورد می‌کند. همچنین در تلاشیم تا اموال مسروقه کشف‌شده از سارقان را در کمترین زمان ممکن به مال‌باختگان بازگردانیم. در طرح امروز نیز بخشی از اموال مسروقه به مال‌باختگان بازگردانده شد.

محمدیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: درخواست پلیس از مردم عزیز این است که خانه خود را به عنوان صندوق امانات یا شعبه‌ای از بانک در نظر نگیرند و اموال گران‌بهای خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارند. گاهی ممکن است اطلاع سارقان از نگهداری از اموال گران‌بها، یا شرایط یک منزل چندین میلیاردی سبب جذب سارقان به سمت سرقت آن منزل شود که ممکن است این اقدام با تهدید از طریق سلاح سرد و گرم یا با ورود از طریق در و پنجره همراه شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین به عموم شهروندان توصیه کرد: متاسفانه در مواردی دیده شده که برخی افراد اقدام به خرید گاوصندوق‌های سبک می‌کنند و تصور هم می‌کنند که امنیت را به خانه برده‌اند. در حالی که سارقان به‌راحتی می‌توانند گاوصندوق‌های کوچک و سبک را از منزل یا محل کسب افراد خارج کنند و تمام اموال و اسناد مهم آنها را یک‌جا بدزدند. 

محمدیان ادامه داد: اگر شهروندان قصد خرید گاوصندوق برای منزل یا محل کار خود دارند، یا باید گاوصندوق‌های بسیار سنگین بخرند که برای سارقان امکان حمل و جابه‌جایی نداشته باشد، یا باید گاوصندوق خود را به اسکلت ساختمان جوش بدهند، به نحوی که سارقان نتوانند آنها را جداکنند یا باید به هر شکل ممکن دیگر، گاوصندوق در منزل یا محل کسب افراد مخفی شده باشد. 

رئیس پلیس پایتخت به سرقت تلفن همراه مردم از سوی سارقان نیز اشاره کرد و گفت: پلیس در ماه‌های اخیر با اقداماتی که انجام داده، موفق به افزایش کشف تلفن‌های همراه سرقتی شده است، اما گاهی حواس‌پرتی مردم هنگام صحبت با تلفن همراه باعث موفقیت سارقان می‌شود و ما وقتی پس از سرقت اقدام به کنترل دوربین‌های مداربسته کرده با یا اعتراف خود سارقان مواجه می‌شویم متوجه می‌شویم که آنهان چندین دقیقه یک نفر را زیر نظر داشتند و فرد حواسش نبوده است. 

وی در پایان تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنیم که مردم در اماکن عمومی از طریق هندزفری با تلفن همراه خود صحبت کنند. اگرچه با اقدامات پیچیده پلیس، هم کشفیات سرقت تلفن همراه بیشتر شده و هم امکان خروج تلفن‌های همراه مسروقه از کشور کاهش یافته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز