خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

تعرفه خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۶۵۴

وزیر بهداشت گفت: تعرفه خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه ها قرار گرفته و در سامانه ها وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همایش بیمه سلامت که ظهر امروز برگزار شد، گفت: امروزه جامعه پزشکی یک غمی در قلب و سینه دارد که در طول تاریخ بی نظیر بوده و این فجایع صهیونیست ها در غزه و فلسطین مخالف همه کنوانسیون‌های حقوق بشر و همه معاهده‌ها است، اگر قانونی توسط جامعه جهانی تصویب می شود برای همه کشورها الزام آور است اما آمریکا و امپریالیسم مجروح را دوباره مجروح می کند و در هیچ جای دنیا به بیمارستان حمله نمی کنند.

وی ادامه داد: اگر سازمان‌های بین المللی واقعا بین المللی هستند امروز روز امتحان شان است، امروز فهمیدیم که مظلومیت مردم فلسطین ناشی از صهیونیست نیست بلکه آمریکا و اروپا هم در آن نقش دارند، امروز سازمان‌های بین المللی مدافع حقوق بشر نیستند و این صحنه هایی که می‌بینیم یک جنایت بشری است.

وی با اشاره سالروز بیمه سلامت گفت: اگر یک اتفاق مبارکی در یک گوشه از کشور می افتد این مربوط به یک سازمان نیست بلکه به دلیل هماهنگی همه قوا است مجلس در این دو ساله با دولت هماهنگ بوده اند و همه این هماهنگی‌ها باعث می شود اتفاقات خوب رقم بخورد. 

وی ادامه داد: ما از کل جامعه سلامت و به ویژه قوا متشکرم هستیم. امروزه قوی ترین حوزه سلامت منطقه جمهوری اسلامی ایران است. بهبود بسیاری از بیماری های واگیر امروز در کشور اتفاق افتاده است. ۱۸ هزار خانه بهداشت در کشور داریم و امیدواریم بیمه به سمتی حرکت کند که صرفا درمان محور نباشند، گامی در جهت پیشگیری برداشته شده است که امیدواریم مستمر باشد. 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در اقصی نقاط کشور خدمات بهداشت انجام می‌شود توسعه کمی و کیفی خوبی در حوزه های دانشگاهی و سلامت کشور انجام شده است. 

وی تصریح کرد: پیشرفته ترین مرکز قلب منطقه در جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و وجود این مراکز است که ما شاهد ارتقای سلامت در کشور هستیم ما به دنبال پیشرفت سلامت در نظام نوین تمدن اسلامی هستیم در این نظام نوین تمدن اسلامی سلامت نقش اساسی دارد و ما تلاش می‌کنیم تا در این راستا قدم های مهمی برداریم.

وی ادامه داد: افزایش خدمات پوشش بیمه‌ای از اقداماتی است که طی دو سال گذشته انجام شده است ما مشکلات اقتصادی این سازمان‌های بیمه‌گر را می‌دانیم. بالابردن کیفیت خدمات از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است. 

عین‌الهی تصریح کرد: پرداخت به موقع مطالبات نیز یکی از مطالبه‌های اساتید است. انتظار داریم که این معوقات زودتر پرداخت شود.

وی با اشاره به نسخه الکترونیک گفت: استفاده از خدمات الکترونیک نیز یکی از موضوعات مهمی است که باید انجام شود و ما اطلاعات الکترونیک مان باید در تمام قسمتهای وزارت بهداشت به روز باشد. امروز خدمات الکترونیک به ۹۰ درصد رسیده است در حالی که در شروع دولت ده درصد بود. در موضوع پیشگیری امیدواریم بیمه ها فعالیت کنند و برنامه ما نیز عدالت و تعالی خدمات است. 

وی با اشاره به خدمات ناباروری که توسط بیمه ارایه می‌شود گفت: ۴۷ مرکز درمان ناباروری در این دو سال فعال شده و هیچ استانی وجود ندارد که در آن مرکز ناباروری نداشته باشیم.

وی ادامه داد: حرکت ما به سمت بیمه همگانی است طرح اصلی و عمده ما امسال سلامت خانواده است پزشکی خانواده یکی از اجزای سلامت خانواد است. 

وی ادامه داد: ما باید برای هر نفر یک پرونده سلامت ایجاد کنیم در این پرونده سلامت که الکترونیک است به ورزان و ماموران بهداشت در شهرها و روستاها نقش اصلی را خواهند داشت. در مناطق محروم هر کسی از این طریق ارجاع شود تا صددرصد هزینه هایش رایگان باشد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تعرفه خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه ها قرار گرفته و در سامانه ها وارد شده است. شاید خیلی از مشکلات جامعه با ارائه خدمات روانشناسی برطرف شود اما به دلیل اینکه توانایی پرداخت هزینه‌های خدمات روانشناسی را ندارند. 

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۲۱ هزار خیر سلامت در کشور شناسایی شده‌اند، گفت: سه خدمت درمان طب ایرانی در کمیته های شورای عالی تصویب شده و در انتظار نهایی شدن است. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز