خبرگزاری کار ایران

خزانه‌دار شورا خبر داد؛

تحقق ۹۰ درصدی بودجه شهرداری تهران تا پایان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۰۰۳

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مجموع ۹۰ درصد از بودجه ۶ ماهه شهرداری تهران نسبت به بودجه مصوب محقق شده است.

به گزارش ایلنا، حبیب کاشانی در یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن ارائه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، اظهار کرد: بودجه امسال ۷۵ هزار و ۹۹۰ میلیارد تومان است که در ۶ ماه ابتدایی سال ۳۴ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان نسبت وصولی به کل بودجه مصوب ۴۵.۸۳ درصد بوده است؛ در مجموع ۹۰ درصد بودجه ۶ ماهه محقق شده است.

وی با بیان اینکه از ۳۴ هزار و ۸۲۹ میلیارد تومان عملکرد نقد و غیرنقد ۳۳ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان عملکرد نقد و هزار و ۶۵۶ میلیارد تومان عملکرد غیرنقد بوده است، یادآور شد: در فصل درآمدها باید در ۶ ماه نخست سال ۳۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان درآمد محقق می شد که ۳۲ هزار و ۷۹۳ میلیارد تومان درآمد کسب شده و در درآمدهای نقدی بالای ۱۰۰ درصد پول دریافت کرده ایم.

خزانه دار شورا ادامه داد: در منابع حاصل از واگذاری دارایی های سرمایه ای بیش از ۹۱۲ میلیارد تومان وصول شود که باید سه هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان باشد و ۲۷ درصد مبلغ مصوب را به خود اختصاص می دهد. در منابع حاصل از واگذاری دارایی های مالی نیز باید دو هزار و ۲۷۱ میلیارد تومان وصول می شد که هزار و ۱۲۳ میلیارد تومان معادل ۴۱ درصد محقق شده است.

کاشانی با اشاره به درآمدهای شهرداری در ۶ ماه ابتدایی سال، یادآور شد: در فروردین و اردیبهشت ماه درآمد ۱۰ هزار میلیارد تومان، خردادماه بیش از هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، تیرماه پنج هزار و ۱۰۰، مردادماه ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و شهریورماه پنج هزار  و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۶۰۰ مییلارد تومان عوارض کالا بوده که ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان محقق شده است، یادآور شد: پیش بینی می کنیم که ۲۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده تا پایان سال به شهرداری واریز شود که می تواند کمک خوبی در حوزه حمل و نقل و پرداخت حقوق باشد.

کاشانی گفت: در خصوص هزینه ها در بخش نقدی و غیرنقدی اعتبار ابلاغی در سه بخش هزینه ای، تملک دارایی مالی و سرمایه ای در مجموع ۶۷ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان ابلاغ شده و با اختصاص اعتبار ۴۴ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۵ هزار و ۱۶۵ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۳۴ درصد است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: در خصوص هزینه ها در بخش غیر نقدی اعتبار ابلاغی در ۲ بخش تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۱۲ هزار و ۲۰ میلیارد تومان ابلاغ  شده و لیکن با تخصیص اعتبار ۱۱ هزار و ۴۴۴ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۰ هزار و ۹ میلیارد تومان، درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار حدود ۸/۸۲ درصد است.

وی افزود: در نتیجه در خصوص هزینه ها در بخش نقدی و غیر نقدی اعتبار ابلاغی در ۳ بخش هزینه‌ای، تملک دارایی سرمایه ای و تملک دارایی مالی در مجموع ۷۹ هزار و ۷۸۷ میلیارد تومان ابلاغ شده که با توجه به تخصیص اعتبار ۵۵ هزار و ۸۰۱ میلیارد تومان و پرداخت نقدینگی ۳۰ هزار و ۹۲ میلیارد تومان و عملکرد حدود ۱۶ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان درصد جذب نسبت به تخصیص اعتبار ۲۸.۹۹ درصد بوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز