خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست خبر داد:

عضویت ایران در کمیته اجرایی تعهدات «پروتکل مونترال»

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۸۸۳

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده کشورهای آسیایی و اقیانوسیه به مدت دو سال به عضویت کمیته اجرایی تعهدات «پروتکل مونترال» درآمد.

به گزارش ایلنا، سی و پنجمین نشست اعضا پروتکل مونترال با حضور ۱۹۷ کشور عضو، در مقر آفریقایی سازمان ملل متحد در شهر نایروبی کشور کنیا از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ اکتبر در حال برگزاری است.

در این نشست به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، ایرج حشمتی، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست و ابراهیم حاجی‌زاده، مدیر طرح بین‌المللی حفاظت از لایه ازن در ایران حضور دارند.

ایرج حشمتی در این رابطه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده کشورهای آسیایی و اقیانوسیه به مدت دو سال به عضویت کمیته اجرایی تعهدات پروتکل مونترال درآمد.

معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: «پروتکل مونترال» و «کنوانسیون وین» در سازمان ملل متحد با عضویت ۱۹۷ کشور یکی از موفق‌ترین کنوانسیون‌ها و پروتکل‌های بین‌المللی جهت جلوگیری از آلاینده‌های مخرب لایه ازن توسط بشر است که یکی از اهداف اصلی آن جلوگیری از تخریب سپر حفاظتی ازن و بهبود و ترمیم تدریجی این لایه حیاتی است.

براساس اعلام روابط‌عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، حشمتی همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه حفاظت از لایه ازن یکی از پیش‌روترین کشورهای عضو است که در مقطع فعلی با عملکردی حدود ۳۰ درصد از برنامه‌های تعین‌شده قبلی پیشی گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز