خبرگزاری کار ایران

جزئیات ثبت‌نام وام دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۹۱۹

جزئیات ثبت‌نام چهار نوع وام دانشجویی ویژه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی برای نیم‌سال اول تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش ایلنا، جئیات ثبت‌نام چهار نوع وام دانشجویی (شهریه، ضروری، تحصیلی و ودیعه مسکن) ویژه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی برای نیم سال اول تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد.

براین اساس دانشجویان متقاضی وام تحصیلی (مختص دانشجویان روزانه) تا ۳۰ آبان‌ماه جاری فرصت دارند با مراجعه به سایت صندوق رفاه ،دانشجویان تقاضای خود را برای دریافت این وام ثبت کنند.

همچنین دانشجویان برای ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه شهید بهشتی که مختص دانشجویان شهریه‌پرداز است، از اول تا ۱۵ آذر می‌توانند نسبت به ثبت‌نام این وام اقدام کنند.

لازم به ذکر است که ثبت‌نام برای دریافت وام ودیعه مسکن مختص دانشجویان روزانه نیز تا ۱۵ آبان ماه ادامه دارد.

در نهایت دانشگاه شهید بهشتی اعلام کرده اسست که متقاضیان وام ضروری که مختص دانشجویان روزانه است تا ۱۵ آبان باید تقاضای خود برای دریافت این وام را ثبت کنند.

براساس اعلام صندوق رفاه دانشجویان، مقدار رشد مبالغ این وام‌ها نسبت به سال قبل، از حدود ۸ درصد تا ۱۰۰ درصد متغیر است که کمترین مقدار افزایش مربوط به برخی وام‌های ضروری و بیشترین هم مربوط به وام ودیعه مسکن متاهلی است.

در بخشنامه صندوق رفاه دانشجویان به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، اولویت‌های پرداخت وام به دانشجویان، ذیل شرایط اعطای هر وام در آیین‌نامه پرداخت و بازپرداخت ذکر شده و شایسته است این اولویت‌ها در تنظیم و ارسال درخواست‌ها مد نظر قرار گیرد.

همچنین باید توجه داشت که پرداخت وام (ودیعه) مسکن متأهلی به کلیه دانشجویان واجد شرایط از سال تحصیلی جاری از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام می‌شود و شیوه‌نامه اجرایی آن متعاقبا به مراکز ارسال خواهد شد.

بر این اساس پرداخت وام شهریه به کلیه دانشجویان واجد شرایط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از سال تحصیلی جدید مستقیما از طریق صندوق رفاه دانشجویان انجام می‌گیرد و اسامی دانشجویانی که قبلا از خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران استفاده کرده‌اند، و درخواست مجدد برای بهره‌مندی از خدمات آن بانک در سال تحصیلی جدید را دارند، باید طی لیستی جداگانه به صندوق ارسال شود.

همچنین پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه‌پرداز شاغل پس از بهره‌مندی دانشجویان غیرشاغل امکان‌پذیر است. لذا دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌توانند در صورت وجود اعتبار مازاد وام شهریه، پس از هماهنگی و اخذ مجوز از صندوق، درخواست دانشجویان شهریه‌پرداز شاغل را نیز طی لیست جداگانه‌ ارسال کنند.

همچنین دریافت مدارک و مستندات وام ضروری و سند تعهد دانشجو از جمله ضرورت‌های دریافت وام‌هاست و شایسته است به‌منظور حمایت از دانشجویان و همکاری با آنان ترتیبی اتخاذ شود تا در ایام تداوم شیوع بیماری کرونا، به نحو مقتضی مدارک و مستندات مربوطه از دانشجویان متقاضی وام دریافت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز