خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

استان تهران دارای بیشترین محله کم‌برخوردار است/ پیشنهاد برقراری بیمه برای اتباع غیرایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۰۵۷

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تعیین فرانشیز بیمه برای اتباع غیرایرانی گفت: ما پیشنهاد داده‌ایم که از لحاظ بیمه هر فرانشیزی را که می‌خواهیم تعیین کنیم و این افراد با انتخاب خودشان حق بیمه خود را بپردازند و بیمه شوند تا چنانچه کسالتی پیدا می‌کنند برای درمان از بیمه استفاده کنند. این یک نظام عادلانه است که ما تقاضا داریم در خصوص اتباع انجام شود.

«علی آقامحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که محلات کم‌برخوردار در کدام استان‌ها از تعداد بیشتری برخوردار هستند و چه اقداماتی در راستای رفع مشکلات این مناطق صورت گرفته است، گفت: محلات کم‌برخوردار دارای دو ویژگی هستند اولین ویژگی این است که این محلات یا در بافت فرسوده هستند و دومین ویژگی محلات کم‌برخوردار این است که این محلات به اصطلاح محلاتی هستند که حاشیه‌نشین هستند.

وی ادامه داد: این محلات به صورت کامل شناسایی شده‌اند؛ اگر در لیستی که تهیه شده است در استانی باز هم محله‌ای با این شرایط وجود داشته باشد، ما جابجایی را انجام خواهیم داد و به این لیست ممکن است اضافه کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: استان تهران با ۲۶۰ محله بالاترین رتبه را در این لیست به خود اختصاص داده است بعد از آن استان‌های خوزستان با ۱۰۷ محله، سیستان و بلوچستان با ۱۰۳ محله، اصفهان با ۸۵ محله، مازندران با ۴۵ محله و… قرار دارند. البته ممکن است در یک استان تعداد محلات کم‌برخوردار که دارای یکی از دو ویژگی بافت فرسوده و حاشیه‌نشین هستند، کم باشد اما جمعیتی که در این محلات زندگی می‌کنند زیاد باشد.

آقامحمدی خاطرنشان کرد: از نظر ما اینکه در چه استانی تعداد محلات بیشتر و یا در چه استانی تعداد جمعیت بیشتر در این مناطق هستند، از اهمیت زیادی برخوردار نیست صرفا آن چیزی که برای ما اهمیت دارد این است که ما بتوانیم به همه این ۲۰۲۰ محله‌ای که شناسایی کرده‌ایم را پوشش دهیم. البته این موضوع هم به این معنی نیست که همه افرادی که در این محلات زندگی می‌کنند برخوردار نیستند بلکه به این معنا است که در این محلاتی که شناسایی شده‌اند افراد کمتر برخوردار جمعیت بیشتری نسبت به سایر محلات دارند.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که خلاءهایی که در این محلات برای این افراد وجود دارد را پوشش دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره اتباع غیرایرانی که در این محلات ساکن هستند، گفت: خوشبختانه سازمان‌دهی برای امور اتباع غیرایرانی را وزارت کشور پذیرفته است و در مجلس نیز سازمان مهاجرت تصویب خواهد شد و مقرر شده است برای این افراد شناسه صادر شود، معنی ندارد که افرادی در داخل یک کشور باشند و شناخته نشده باشند.

آقامحمدی تصریح کرد: چنانچه مواردی هم نباید در کشور باشند با انجام تشریفات قانونی از آن‌ها خواسته شود که کشور را ترک کنند، اگر هم قرار است این افراد در کشور باقی بمانند، این افراد را هویت‌دار کرده و برای آن‌ها شناسه صادر شود. ما تقاضایمان از دولت این بود که ما در حال حاضر مدارس این افراد را تحت پوشش قرار داده‌ایم از لحاظ بیمه هم هر فرانشیزی را که می‌خواهیم تعیین کنیم و این افراد با انتخاب خودشان حق بیمه خود را بپردازند و بیمه شوند تا چنانچه کسالتی پیدا می‌کنند برای درمان از بیمه استفاده کنند.

وی ادامه داد: این کار هم به نفع اتباع سایر کشورها است که در ایران زندگی می‌کنند و همچنین به نفع کشور است. چراکه از یک طرف کشور به راحتی خدمات را در اختیار این افراد قرار می‌دهد و همچنین آن‌ها هم هزینه این خدمات را می‌پردازند. این یک نظام عادلانه است که ما تقاضا داریم در خصوص اتباع انجام شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که در خصوص اقداماتی که در شهر تهران برای محلات کم‌برخوردار انجام می‌شود آیا هماهنگی و همکاری با شهرداری تهران صورت می‌گیرد، گفت: ۴ نهاد اصلی در این خصوص مکلف هستند اما ما از همه ارگان‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌کنیم و از خدمات آن‌ها بهره‌مند می‌شویم بنابراین ما ۱۸ دستگاه و سازمان همکاری می‌کنیم اما ۴ دستگاه در این خصوص مکلف هستند و باید این کار را انجام دهند.

گفت‌وگو: نجمه رحمتی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز