خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از ۱۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در درگیری مسلحانه پلیس سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۲۹۴

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و انهدام ۳ باند مسلح قاچاقچیان مواد افیونی در عملیات ویژه تکاوران پلیس این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار دوستعلی جلیلیان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای کنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد مخدر، ماموران انتظامی شهرستان‌ها با اشراف اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان، از فعالیت ۳ باند مسلح و سازمان‌یافته قاچاق مواد مخدر در مرکز استان و شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر و نیمروز که قصد انتقال محموله مواد افیونی به مرکز کشور را داشتند، مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، انهدام این باندها در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: در این رابطه با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای تردد قاچاقچیان در مرکز استان و شهرستان‌های مذکور شناسایی شد و ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان‌ها به صورت هماهنگ و همزمان در قالب تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند طرح مهار، منطقه مورد نظر را تحت کنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند محموله های مورد نظر را شناسایی کنند. 

جلیلیان خاطرنشان کرد: سوداگران مرگ که در درگیری مسلحانه تاب مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند، با رها کردن خودروهای حامل مواد مخدر به اطراف متواری شدند و طی بازرسی از خودروهای توقیف‌شده از قاچاقچیان، یک قبضه سلاح جنگی به همراه مهمات مربوطه و در مجموع  یک تن و ۳۱۰ کیلوگرم مواد افیونی شامل یک تن و ۶۸ کیلوگرم تریاک و ۲۴۲ کیلوگرم حشیش و شیشه کشف شد. 

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان این که در این عملیات ۶ نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند و تعداد ۴ دستگاه خودرو نیز توقیف شد، عنوان کرد: افراد دستگیرشده به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند و تلاش برای دستگیری سایر اعضای این باندهای قاچاق ادامه دارد. 

براساس اعلام پایگاه خبری پلیس، جلیلیان در پایان با تاکید بر عزم جدی پلیس سیستان و بلوچستان در مقابله با پدیده خانمان‌سوز قاچاق مواد مخدر، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود در این زمینه را با تماس با ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز