خبرگزاری کار ایران

سرپرست ویژه مواد مخدر اعلام کرد:

در کشور مافیای متادون داریم/ وجود ۲۵ تا ۳۰ هزار معتاد متجاهر در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۰۰۵

سرپرست دادسرای ناحیه ۲۴ با بیان اینکه در کشور مافیای متادون داریم، گفت: وزیر بهداشت به مساله توزیع متادون ورود کند، چراکه متادون صرفا باید در داروخانه‌ها با کارت ملی توزیع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام روح‌الله حسین‌زاده، سرپرست دادسرای ناحیه ۲۴ (ویژه مبارزه با مواد مخدر) صبح امروز در مراسم افتتاح فاز جدید مرکز درمان و کاهش آسیب سروش (مرکز ترک اعتیاد پلیس) اظهار داشت: در سال ۹۲ شاید ۳ هزار معتاد متجاهر در تهران داشتیم، ولی اکنون تعداد این افراد به ۲۵ تا ۳۰ هزار هزار نفر رسیده است.

وی افزود: شرایط طوری است که پلیس معتادان متجاهر را جمع‌آوری می‌کند، ولی باز همان اتفاق تکرار می‌شود. از اول دی‌ماه ۱۴۰۰ تا کنون حدود ۵۱ هزار معتادان متجاهر دستگیر و ۲۵ هزار نفر آنها به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شدند.

حسین‌زاده بیان کرد: مافیا پشت پرده مواد مخدر است؛ نمی‌شود گفت که در کشور مافیای متادون نیست، چراکه کسانی که معتاد می‌شوند از اول شیشه و هروئین نمی‌کشند، بلکه متادون مصرف می‌کنند و بعد رو به مصرف ماده مخدر شیشه می‌آوردند.

وی با بیان این که تا با متادون مبارزه نکنیم، هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسیم، گفت: این متادون در مراکز MMT (مراکز نگهداری با متادون) عرضه می‌شود؛ ایران ۸۵ میلیون جمعیت دارد و ۹ هزار مرکز MMT در کشور متادون عرضه می‌کند که این آمار زیاد است و باید این مراکز جمع‌آوری شود و به داروخانه‌ها رود‌.

سرپرست دادسرای ناحیه ۲۴ گفت: چرا شیر خشک در داروخانه‌ها تقسیم می‌شود، ولی متادون با یک کارت ملی قابل دریافت نیست؟ چرا وزارت بهداشت هیچ نظارتی بر توزیع متادون در کشور ندارد؟

حسین‌زاده با تاکید بر این که وزیر بهداشت باید توزیع متادون را ساماندهی کند، گفت: در همین تهران آمار بگیرید ببینید که دسترسی به متادون در عرض چند دقیقه انجام می‌شود؟! در حال حاضر مافیای متادون در کشور وجود دارد و مجوزهای مرکز توزیع متادون ماهی ۲۰۰ میلیون تومان اجاره داده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز