خبرگزاری کار ایران

در همایش بین‌المللی کودکان استثنایی مطرح شد:

۱۰ الی ۱۵ درصد از کودکان جامعه دارای معلولیت یا نیازهای ویژه هستند/ پذیرش ۲۵۰ مقاله

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۷۵۶

دومین همایش بین‌المللی کودکان استثنایی با پذیرش ۲۵۰ مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، جبرائیل رزمجو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در دومین همایش بین‌المللی کودکان استثنایی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه کودکان استثنایی بخش مهمی از جامعه هستند، گروه روان‌شناسان را اصلی‌ترین یاری رسانان جهت آموزش جامعه دانست و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با حمایت از این همایش‌ها فضایی برای ارائه نتایج تحقیقاتی و در نتیجه آن پیشرفت جامعه مهیا کرده تا بخش‌های دارای ضعف در جامعه را تقویت کند. 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی از برترین دانشگاه‌ها در عرصه ملی و بین‌المللی است، از حضور این دانشگاه در سه حوزه موضوعی رتبه‌بندی شانگهای ۲۰۲۳ خبر داد و تصریح کرد: در رتبه‌بندی جدید شانگهای بیش از ۵ هزار دانشگاه از سراسر دنیا مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: این دانشگاه ضمن حضور شایسته در رتبه‌بندی سال‌های پیشین، در سال ۲۰۲۳ برای نخستین بار در رشته‌های علوم و مهندسی انرژی و علوم کشاورزی نیز ورود پیدا کرده و رتبه‌های برتری را کسب کرده است. 

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در رشته مهندسی مواد نیز جایگاه اول را بالاتر از دانشگاه صنعتی شریف در این رتبه‌بندی کسب کرده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مصلح نیا مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه حضور در همایش‌های علمی باعث رشد فردی می‌شود، افزود: دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی موتور پیشران رشددهندگی در دانشگاه محقق اردبیلی است. 

وی پروردگار را تعیین کننده مسیر زندگی انسان معرفی کرد و افزود: باید با مهرورزی و عطوفت رسم بندگی را بجا آوریم و خودمان را در ابعاد مختلف رشد و ارتقا دهیم. 

سیف اله آقاجانی دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی کودکان استثنایی نیز با بیان اینکه ۱۰ الی ۱۵ درصد از کودکان جامعه دارای معلولیت یا نیازهای ویژه هستند، گفت: مراقبت و آموزش این گروه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

وی هدف از برگزاری این همایش را انجام وظایف انسانی، تخصصی و دانشگاهی دانست و افزود: متولیان این گروه سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش کودکان استثنایی این وظیفه را برعهده دارند. 

دبیر علمی همایش تصریح کرد: با برگزاری این همایش و کارگاه‌های آموزشی می‌توانیم به عنوان یک دانشگاه از آن‌ها حمایت کنیم و با هم‌افزایی این نوید را بدهیم که کودکان استثنایی افراد مهمی هستند و با دید علمی و تخصصی گامی موثر در این زمینه برداریم. 

دبیر علمی همایش با بیان اینکه ۲۷۰ مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود، افزود: از ۲۷۰ مقاله ارسال شده از دانشگاه‌های کشور و چندین دانشگاه خارجی از جمله دانشگاه‌های کشور ترکیه ۲۵۰ مقاله پذیرش شد و ۲۱ مقاله در قالب سه پنل ارائه خواهد شد. 

رضا محمدی معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل با بیان اینکه سازمان بهزیستی بزرگترین سازمان حمایتی و تخصصی آسیب دیدگان اجتماعی و کنترل کننده و کاهش دهنده آسیب‌های اجتماعی است، گفت: این سازمان به عنوان متولی افراد دارای معلولیت دارای وظیفه سنگین و مسئولیت خطیر است. 

وی سازمان بهزیستی را دارای دو رویکرد انجام اقدامات جهت جلوگیری از بروز و شیوع انواع معلولیت‌ها و ارائه خدمات توانبخشی به منظور توانمندسازی جامعه معلولین دانست و افزود: سازمان بهزیستی برای نیل به اهداف خود نیازمند هم‌افزایی سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها به خصوص دستگاه‌های آموزشی و دانشگاه‌ها می‌باشد. 

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: انتظار می‌رود با برگزاری این همایش به فرهنگ‌سازی در جامعه، پذیرفتن جامعه معلولین به عنوان شهروند و رعایت حق و حقوق معلولین طبق قوانین وضع شده برای آن‌ها دست یابیم. 

گفتنی است در ادامه پرویز مولوی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و الهام موسوی استاد دانشگاه آتاتورک ترکیه به عنوان سخنرانان کلیدی این همایش به ارائه بیانات خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز