خبرگزاری کار ایران

اجرای ۱۱۰ پروژه آبخیزداری در خراسان رضوی در ۶ ماه نخست امسال

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۲۰۲

معاون آبخیزداری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزاری استان خراسان رضوی از اجرا و بهره‌برداری ۱۱۰ پروژه آبخیزداری در سطح این استان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریورماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن آبیار ضمن اعلام این خبر افزود: از این تعداد پروژه، ۱۱ مورد مربوط به احداث بندهای خاکی است که مجموعا بیش از ۲۷۲ هزار و ۴۹۵ متر مکعب عملیات خاکی در سطح ۱۱ شهرستان با اعتباری معادل ۲۷۶ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی افزود: ۵۸ نیز پروژه مربوط به سازه‌های گابیونی است که ۱۸ هزار و ۶۷۷ متر مکعب عملیات گابیونی در آنها انجام شد و بالغ بر ۲۳۷ میلیارد ریال هزینه داشت.

آبیار ادامه داد: ۴۱ پروژه آبخیزداری نیز مربوط به عملیات سنگ و ملات با حجم ۲۳ هزار و ۲۰۶ متر مکعب (سرریز و خود سنگ ملاتی) بود که با اعتباری بالغ بر ۲۸۳ میلیارد ریال هزینه در سطح استان اجرا شد. 

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی یادآور شد: در شرایط شکننده خشکسالی خراسان رضوی، اجرای پروژه‌های آبخیزداری در حوضه‌های آبخیز که با هدف کنترل سیل و حمل رسوب هدایت روان‌آب‌ها و در نهایت نفوذ تدریجی آب به سفره‌های زیرزمینی را میسر می‌سازد، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. 

این مقام مسئول همچنین از عموم روستانشینانی که در محدوده روستاهای آنها پروژه‌های آبخیزداری اجرا شده است، درخواست کرد که در مراقبت و نگهداری از سازه‌های اجراشده کوشا باشند و به توصیه‌های کارشناسان آبخیزداری به‌هنگام وقوع سیلاب و جاری شدن روان‌آب‌ها و توجه کنند.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، آبیار در پایان متذکر شد: برای اجرای ۱۱۰ پروژه آبخیزداری در شش ماه نخست امسال، مجموعا ۷۹۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد که تماما از محل اعتبارات سال ۱۴۰۱ تامین و پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز