خبرگزاری کار ایران

جریمه سه هزار و ۸۳۰ میلیارد ریالی برای قاچاق سوخت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۵۶۵

یک شرکت پتروشیمی و مدیرعامل آن برای قاچاق مواد سوختی به پرداخت سه هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی در تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی محکوم شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی، صمد حضرتی گفت: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان شبستر به پرونده مباشرت در قاچاق سوخت به ارزش ۳۴۸ میلیارد و ۲۶۲ میلیون ریال رسیدگی کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: بر اساس بررسی‌های شعبه، مدیرعامل شرکت محموله‌های صادراتی را هیدروکربن اعلام کرده بودکه با آزمایش محصولات در سازمان ملی استاندارد مشخص شد که محموله سوختی مخلوط نفت گاز و نفت سفید بوده است.

به گفته حضرتی، شعبه رسیدگی کننده پس از احراز تخلف، مدیرعامل شرکت را به پرداخت ۶۹۶ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال معادل ۲ برابر ارزش مال از دست رفته و همچنین به پرداخت ۳۴۸ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال معادل ارزش مواد سوختی به عنوان بهای مال از دست رفته محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی افزود: با درخواست مدیرعامل و اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی سهلان پرونده مجددا در شعبه تجدیدنظر ویژه قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی بررسی شد و شعبه با توجه به مدارک ضمن تائید حکم صادره شعبه بدوی برای مدیرعامل، شرکت را علاوه بر ممانعت یک‌ساله از فعالیت به پرداخت ۲ هزار و ۷۸۶ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

حضرتی گفت: با ۲۰ فقره شکوائیه اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی سهلان از یک شرکت پیرامون صادرات مواد سوختی و اعلام خلاف واقع به گمرک، پرونده این تخلف برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز