خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری از ۳۰ تن در پوشش اعزام دانشجو به ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۶۱۶

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که در پوشش اعزام دانشجو به ترکیه اقدام به کلاهبرداری از دست‌کم ۳۰ تن کرده بود، خبرداد.

 

به گزارش ایلنا، سردار علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر یک فقره کلاهبرداری از فردی در سطح شهر تهران، رسیدگی به این پرونده در اختیار ماموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و کارآگاهان این اداره در گام نخست با تحقیق از مالباخته متوجه شدند که این فرد مدتی قبل با شرکتی که مدعی بوده در راستای اخذ ویزای تحصیلی و اعزام دانشجو به کشور ترکیه فعالیت دارد، آشنا شده و یکی از کارمندان این شرکت نیز  با سوءاستفاده از فرد متقاضی مبلغی را از وی دریافت کرده است و دیگر پاسخی به تماس‌های وی نداده است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس آگاهی مشخص شد که چند نفر دیگر نیز از این شرکت شکایت کرده‌اند، گفت:‌ تمامی پرونده‌های شکایت تجمیع شد. همچنین کارآگاهان طی تحقیقات گسترده از شرکت مذکور متوجه شدند که فردی در این زمینه مشغول است که گاهی به سرکار می‌آید و سریعا هم از مجموعه خارج می‌شود. مالباختگان نیز این فرد را مسئول این کار دانستند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ نیز با بیان اینکه کارآگاهان پس از شناسایی هویت متهم متوجه شدند که وی سابقه دار بوده است، اظهارکرد: کارآگاهان در گام بعدی با استفاده از شیوه‌های کشف جرم و بهره‌گیری از روش های میدانی و اطلاعاتی متهم را در یکی از پارکینگ‌های این شرکت دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند.

ولی‌پور گودرزی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: متهم در بازجویی‌های اولیه منکر حقایق شد، اما در ادامه با وجود ارائه مستندات از سوی کارآگاهان، ناگزیر لب به اعتراف گشود و در ادامه به بیش از ۳۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان به شیوه گرفتن پول در ازای ویزای تحصیلی برای کشور ترکیه اعتراف کرد. با اخذ این اعترافات برای متهم پرونده‌ای تشکیل شد و او با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، برای کشف دیگر جرائم و شناسایی سایر شاکیان در اختیار ماموران اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز