خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس آگاهی فراجا خبر داد:

افزایش ۲۸ درصدی کشفیات سرقت در کشور/ رشد ۸۶ درصد کشف خودروهای مسروقه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۱۸۷

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به افزایش ۲۸ درصدی کشفیات سرقت در سطح کشور گفت: بهترین عملکرد مربوط به کشف خودروهای مسروقه با رشد ۸۶ درصدی است.

به گزارش ایلنا، سردار محمد قنبری با اشاره به کاهش ۲.۵ درصدی وقوع سرقت‌های مهم در کشور، اظهار داشت: طی هفت ماه نخست سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال ،قبل شاهد کاهش وقوع سرقت و همچنین افزایش کشفیات در حوزه ماموریت‌های پلیس آگاهی بوده‌ایم. 

وی با بیان این که بهترین عملکرد بهترین عملکرد مربوط به کشف خودروهای مسروقه با رشد ۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است، افزود: در این مدت کشفیات سرقت‌های مهم ۱۲ درصد و سرقت‌های خرد ۴۶ درصد افزایش داشته است. 

رئیس پلیس آگاهی فراجا خاطرنشان کرد: با توجه به عملکرد مثبت کارآگاهان در هفت ماهه ابتدایی سال جاری و شناسایی و دستگیری سارقان، کنترل مجرمان و سایر اقدام‌های تخصصی و فنی آمارها حاکی از آن است که در سایر سرقت‌های تاثیرگذار مانند منزل، مغازه، اماکن، کیف‌قاپی، تحت پوشش مامور و ... نیز با روند کاهشی وقوع همراه بوده‌ایم. 

وی با اشاره به این که در هفت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل مجموع کشفیات سرقت ۲۸ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: از لحاظ فاصله زمانی وقوع تا کشف جرایم سرقت نیز کاهش چشمگیری داشته‌ایم. 

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بیش از ۵۸ درصد از مجموع سرقت‌های واقعه در کشور مربوط به سرقت‌های خرد است که اغلب توسط معتادان متجاهر به وقوع می‌پیوندد. 

وی با بیان این که در هفت ماه نخست امسال بیش از ۳۸۵ هزار قلم انواع اموال مسروقه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی کشف شده است، گفت: قریب به ۳۴۰ هزار قلم از این اموال به مال باختگان بازگردانده شده است. 

رئیس پلیس آگاهی کشور عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کارآگاهان بازنشسته، راه‌اندازی گشت ضربت پلیس آگاهی فراجا در شهرهای هدف و مراکز استان‌ها، اجرای طرح هدفمند عملیاتی دستگیری سارقان تحت تعقیب و متواری و رصد و مبارزه با فروش لوازم و قطعات مسروقه خودرو در فضای مجازی از جمله مهمترین اقدامات پلیس آگاهی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است. 

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، قنبری در پایان گفت: طی هفت ماه ابتدایی امسال، بیش از ۱۲۲ طرح‌ عملیاتی مبارزه با سارقان و مالخران به صورت سراسری در کل کشور یا منطقه‌ای و یا مقطعی در سطح استان‌های هدف (مقطعی، عملیاتی و منطقه‌ای) با هدف شناسایی و دستگیری سارقان حرفه‌‌ای و سابقه‌دار بخصوص سارقان به عنف، زورگیر، متواری و تحت تعقیب به اجرا درآمد که طی این مدت بیش از یک هزار و ۸۰۰ باند فعال در امر سرقت در سراسر کشور متلاشی شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز