خبرگزاری کار ایران

درخواست هلال‌احمر فلسطین برای حمایت بین‌المللی از غیرنظامیان، کادر درمانی و امدادی غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۳۳۰

جمعیت هلال احمر فلسطین به دنبال هدف قرارگرفتن کاروان آمبولانس‌ها ازسوی نیروهای اشتغالگر رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای خواستار حمایت مجامع بین‌المللی از غیرنظامیان کادر درمانی و امدادی غزه شد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه جمعیت هلال احمر فلسطین در مورد گلوله باران شدن کاروان آمبولانس‌های حامل مجروحان  تجاوز به غزه به سمت مرز رفح توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی به شرح زیر است:

«جمعیت هلال احمر فلسطین هدف قرار دادن کاروان آمبولانس‌ها توسط نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در حین انتقال مجروحان تجاوز به غزه به سمت مرز رفح را محکوم می‌کند. حدود ساعت 16:05 بعد از ظهر، خودروها با تصمیم هماهنگ کننده وزارت بهداشت از بیمارستان الشفا حرکت کردند تا به سمت منطقه جنوبی یا نوار حرکت کنند. این کاروان متشکل از پنج آمبولانس بود که چهار آمبولانس متعلق به وزارت بهداشت و یک دستگاه متعلق به جمعیت هلال احمر فلسطین است.

هنگامی‌که کاروان به فاصله تقریباً چهار کیلومتری بیمارستان الشفا در تنها جاده ساحلی استان غزه به منطقه جنوبی (خیابان الرشید) رسید، با جاده‌ای مواجه شد که به دلیل گلوله باران توسط مقادیر زیادی آوار و سنگ مسدود شده بود. پس از آن آمبولانس به سمت بیمارستان بازگشت. اما در حین بازگشت، در فاصله یک کیلومتری بیمارستان الشفاء، آمبولانس پیشرو (متعلق به وزارت بهداشت) در کاروان مستقیماً مورد هدف موشک قرار گرفت که منجر به آسیب فوری و مستقیم و همچنین مجروح شدن خدمه و مجروحان داخل آن شد.

با این وجود، سایر آمبولانس‌ها به مسیر خود به سمت بیمارستان الشفا ادامه دادند. با ورود آمبولانس جمعیت هلال احمر فلسطین (مرسدس 55-1242-3) در دروازه بیمارستان برای پیاده کردن مجروحان (نجوا طوطه، 35 ساله، ترکش در قفسه سینه و پا، در وضعیت آی سی یو) به مقصد گذرگاه رفح برای دریافت خدمات پزشکی مورد نیاز در بیمارستان‌های مصر، این خودرو تنها در فاصله یا حدود دو متری دروازه بیمارستان مورد اصابت موشک نیروهای اسرائیلی قرار گرفت.

این امر منجر به شهادت چندین غیرنظامی (15 شهید) و مجروح و آواره شدن بیش از 60 غیرنظامی حاضر در ورودی بیمارستان شد. به این ترتیب تعداد کل آمبولانس‌های هلال احمر که به دلیل هدف‌گیری اسرائیل از زمان آغاز تجاوز به نوار غزه غیرفعال شده‌اند، به هشت خودرو می‌رسد. همچنین چهار پزشک هلال احمر در راستای انجام وظیفه انسانی خود در غزه به شهادت رسیدند و 21 پزشک و داوطلب نیز مجروح شدند.

جمعیت هلال احمر فلسطین تأکید می‌کند که هدف قراردادن عمدی تیم‌های پزشکی نقض جدی کنوانسیون‌های ژنو وجنایت جنگی است و طرف‌های چهار کنوانسیون ژنو از نظر قانونی موظف به تضمین حمایت از تیم‌های پزشکی و غیرنظامیان تحت هر شرایطی هستند. جمعیت هلال احمر فلسطین از جامعه بین‌المللی درخواست می‌کند تا برای اعمال فشار بر مقامات اشغالگر برای تضمین حمایت از غیرنظامیان، مراکز بهداشتی و درمانی و تیم‌های پزشکی فعال در نوار غزه مداخله فوری کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز