خبرگزاری کار ایران

در همایش «روز جهانی شهرسازی» مطرح شد؛

انتقاد چمران از احداث ساختمان‌ها توسط افراد فاقد دانش/ بسازبفروش‌ها نقش مهمی در رویه اشتباه توسعه شهرها داشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۹۰۰

رئیس شورای شهر تهران با انتقاد از احداث ساختمان‌ها توسط افراد فاقد علم و دانش کافی گفت: متاسفانه بسازبفروش‌ها نقش مهمی در رویه اشتباه توسعه بسیاری از شهرهای کشورمان داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ آبان‌ماه) در مراسم گرامی‌داشت «روز جهانی شهرسازی» که با شعار «تامین مالی آینده شهری پایدار» در سالن اجتماعات معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران برگزار شد، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: در حال حاضر شهرهای ما در سراسر کشور ساخته شده است و اکنون باید به فکر اصلاح معایب موجود در شهرسازی باشیم.

وی افزود: متاسفانه اغلب شهر‌های ما قدیمی است و مطابق شرایط گذشته ساخته شده است و محله‌های جدید نیز بدون پیش‌بینی شرایط و آینده‌نگری لازم و در نظر گرفتن اصول و ضوابط شهرسازی ساخته شده‌اند. همچنین بسازبفروش‌ها نقش مهمی در رویه اشتباه توسعه بسیاری از شهرهای کشورمان داشته‌اند و مشکلات زیادی را برای شهرها و شهروندان آنها به وجود آورده‌اند.

چمران با انتقاد از احداث ساختمان‌ها توسط افراد فاقد علم و دانش کافی گفت: باید این موضوع را بررسی کرد که چند درصد ساختمان‌های موجود در شهر تهران یا دیگر شهرهای کشور توسط معماران واقعی و آموزش‌دیده طراحی شده است؛ متاسفانه بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش زیادی از ساخت‌وساز‌ها توسط افرادی انجام می‌شود که تحصیلات آکادمیک معماری ندارند و به هیچ وجه از اصول معماری مدرن یا معماری ایرانی - اسلامی آگاه نیستند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین به انتقاد از برخی انتصابات در شهرداری‌های کشور پرداخت و گفت: چرا در معاونت‌های شهرسازی و معماری اغلب شهرداری‌ها، افرادی با تحصیلات معماری و شهرسازی به‌کار گرفته نشده‌اند؟ زمانی که یک فرد غیر متخصص در این جایگاه قرار می‌گیرد، زمان زیادی می‌برد تا با اصول شهرسازی آشنا شود و همین ناکارآمدی سبب بروز اشتباه در بسیاری از پروژه‌ها می‌شود.

چمران به استقبال بیشتر خانم‌ها نسبت به آقایان برای تحصیل در رشته معماری نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان‌دهنده توانمندی بانوان ایرانی است. امیدواریم رشته تحصیلی شهرسازی نیز متناسب با شرایط و نیازهای امروز کشور رشد کند‌؛ چراکه ما به توسعه این رشته براساس اصول علمی روز جهان نیاز داریم.

وی در پایان از روند کند صدور پروانه ساخت در شهر تهران انتقاد کرد و گفت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این زمینه مقصر نیست، بلکه زمان‌بر شدن صدور پروانه به دلیل وجود سیستم و فرآیند اداری نامناسبی است که اغلب آن مربوط به بخش‌هایی غیر از شهرداری است و باید اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز