خبرگزاری کار ایران

مصوبه افزایش نقش معدل در کنکور، عدالت آموزشی را زیر سؤال می‌برد/سهم مناطق محروم در پذیرش دانشگاه‌ها، بیشتر شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۲۲۰

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها گفت: بیشترین آمار قبولی در کنکور سراسری متعلق به مدارس خاص و دهکهای بالای درآمدی است و سهم مدارس دولتی در این آمار، نشان‌دهنده یک شکاف عمیق آموزشی است و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر افزایش سهم معدل در کنکور، این شکاف را بیشتر می‌کند.

به گزارش ایلنا از شورای عالی استان‌ها، «علی رضائیان» نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود در اجلاس بیست و دوم شورای عالی استان‌ها با اشاره به اهمیت نهاد آموزش و پرورش، گفت: در رأس تمام مسائل زیرساختی و تأثیرگذار، بایستی به مسئله آموزش و پرورش پرداخت. موضوعی که دوام جوامع و حیات و ممات آن‌ها به آن وابسته است. 

وی افزود: امروزه کشورهای توسعه‌یافته، توسعه و عدالت‌محوری و اندیشه‌ورزی را در آموزش نهادینه کرده‌اند و چنان به اهمیت آن پی برده‌اند که هیچ مسئله‌ای را به آموزش و پرورش ترجیح نمی‌دهند. اگر ما نیز خواهان آینده‌ای روشن و پرورش نسل‌های پرثمر هستیم، باید آموزش و پرورش را به اولویت تمام قوا تبدیل کنیم. 

عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: مسئله عدالت آموزشی در کشور با طرح و لوایح خلق‌الساعه در معرض تهدید جدی قرار دارد. بنا بر آمار رسمی و منتشرشده، بیشترین آمار قبولی در کنکور سراسری متعلق به مدارس خاص و دهک‌های بالای درآمدی است و سهم مدارس دولتی در این آمار، نشان‌دهنده یک شکاف عمیق آموزشی است. 

رضائیان خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم، نباید حریت را فدای منافع شخصی کنیم و باید وکیل مردم باشیم. همه باید به موضوع مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود کنیم، مصوبه‌ای که با افزایش نقش معدل در کنکور سراسری، عدالت آموزشی را زیر سؤال می‌برد. 

وی اظهار کرد: این مصوبه منجر به افزایش شکاف آموزشی میان مناطق برخوردار و کمتر برخوردار خواهد شد. مناطق روستایی و مناطقی که ضعف زیرساخت‌های آموزشی دارند، دسترسی کمتری به منابع علمی و آموزشی دارند و منجر به عقب‌ماندگی بیشتر آن‌ها خواهد شد. 

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها، بیان کرد: به عنوان نماینده مردم در شورای عالی استان‌ها پیشنهاد میکنم، برای جبران این مصوبه سهم مناطق محروم در پذیرش دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند. 

رضائیان در بخش دیگری از نطق خود، گفت: از محرومیت‌های استان لرستان نمی‌خواهم بگویم بلکه می‌خواهم از ظرفیت‌ها بگویم. لرستان در زمینه ورزش قهرمانان بسیاری دارد که نمونه آن خانم غزل فتحی و آقای میلاد صحرایی، قهرمانان کشور در بازی‌های آسیایی در رشته‌های کاراته و ووشو هستند. 

وی تصریح کرد: از وزیر محترم ورزش توقع داریم موضوع کمبودهای ورزشی در استان لرستان و کمبود سرانه ورزشی و سالن‌های ورزشی در استان را پیگیری کنند. پدر همین قهرمان ما خانم غزل فتحی روزانه ۲۰۰ کیلومتر مسیر را طی می‌کند تا دختر خودش را به سالن ورزشی شهر دیگری برساند. تقاضای بنده این است در توزیع امکانات ورزشی، عدالت رعایت شود و به استان لرستان توجه بیشتری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز